زهرا زارع سراجی با وعده مسؤولان به اعتصاب غذای خود پایان داد، تداوم اعتصاب غذای مرتضی نظری سدهی

زهرا زارع سراجی، زندانی محبوس در زندان قرچک با وعده مسئولان برای رسیدگی به مطالباتش، به اعتصاب غذای خود پایان داده است. مرتضی نظری سدهی، زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین و همسر این زندانی به دلیل عدم تحقق وعده مسئولان قضایی، مبنی بر انتقال همسرش از زندان قرچک به زندان اوین، از روز دوشنبه ۱۱ آذرماه، در اعتصاب غذا بسر می برد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، ظهر روز یکشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۸، زهرا زارع سراجی، زندانی محبوس در زندان قرچک با وعده مسئولان برای رسیدگی به مطالباتش، به اعتصاب غذای خود پایان داده است.

بر اساس این گزارش خانم زهرا زارع سراجی از روز یکشنبه سوم آذرماه در اعتراض به عدم رعایت اصل تفکیک جرائم و عدم موافقت با انتقالش به زندان اوین دست به اعتصاب غذا زده بود که به دلیل وضعیت نامناسب جسمانی ناشی از اعتصاب غذا روز یکشنبه ۱۰ آذرماه به بهداری زندان قرچک منتقل شده بود.

یک منبع آگاه در رابطه با وضعیت جسمانی این زندانی به کمپین گفته بود که خانم زارع سراجی، دچار بیماری صرع بوده و می‌بایست روزانه در دو نوبیت قرص دپاکین مصرف کند و تحت مراقبت‌های درمانی باشد.

مرتضی نظری سدهی، زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین و همسر این زندانی به دلیل عدم تحقق وعده مسئولان قضایی، مبنی بر انتقال همسرش از زندان قرچک به زندان اوین، از روز دوشنبه ۱۱ آذرماه، دوباره دست به اعتصاب غذا زده است.

این زندانی پیش‌تر و در  روز دوشنبه ۲۰ آبان، به دلیل عدم رعایت اصل تفکیک جرائم در زندان زنان قرچک در رابطه با وضعیت همسر، عدم دسترسی به تماس تلفنی و عدم انتقال همسرش به زندان اوین دست به اعتصاب غذا زده بود که با وعده مسئولان زندان مبنی بر رسیدگی به این موضوع در تاریخ ۳۰ آبان، به اعتصاب غذای خود پایان داده بود.

علی شریف‌زاده، وکیل مدافع مرتضی نظری سدهی و همسرش زهرا زارع سراجی در صفحه شخص خود در رابطه با وضعیت حقوقی این زوج زندانی نوشته بود: «زهرا  زارع سراجی در مهرماه سال ۹۷ به همراه ۳ متهم دیگر این پرونده از جمله همسرش مرتضی نظری سدهی توسط دادگاه انقلاب بهارستان محاکمه شده بودند. طی حکم صادره توسط این دادگاه مرتضی نظری سدهی به اتهام “تشکیل گروه غیرقانونی”، “نشر اکاذیب در فضای مجازی” و “تبلیغ علیه نظام” مجموعا به ۱۳ سال حبس تعزیری، ۲ سال تبعید و جزای نقدی و زهرا زارع سراجی از بابت همین اتهامات به ۸ سال حبس تعزیری و پرداخت جزای نقدی محکوم شده بودند.
در بهمن ماه سال گذشته دادگاه تجدید نظر پس از برگزاری جلسه دادرسی ، کاهش حکم موکلینم را تائید کرد و بر اساس این حکم به تحمل دو سال حبس تعزیری محکوم شدند.»

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید