حکم زندان رضوانه احمدخان بیگی در دادگاه تجدیدنظر عینا تایید شد

حکم زندان رضوانه احمدخان بیگی، فعال مدنی زندانی در دادگاه تجدیدنظر عینا تایید شد.

این در حالی‌است که وی از حدود یک‌ماه پیش در بازداشت به‌سر می‌برد و نزدیکان او اطلاع درستی از وضعیت او ندارند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، حکم چهار سال و پنج ماه حبس تعزیری، رضوانه احمدخان‌بیگی، فعال مدنی که از ۲۶ آبان‌ماه در بند دو الف مستقر در زندان اوین بازداشت به‌سر می‌برد، در شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر تهران عینا تایید شد.

به گفته  یک منبع مطلع؛ “بهفر لاله‌زاری همسر خانم بیگی و حسین تاج وکیلش از طریق دادگاه از این حکم با خبر شده‌اند.”

خانم بیگی پیش‌تر از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران، به ریاست قاضی ایمان افشاری، به اتهام “اجتماع و تبانی بر ضد امنیت کشور و تبلیغ علیه نظام” به ۴ سال و ۵ ماه زندان محکوم شده‌بود.

ماموران امنیتی خانم بیگی را روز یکشنبه ۲۶ آبان‌ماه ۹۸ بازداشت کرده و به بند دو الف مستقر در زندان اوین منتقل کرده‌اند.

به گفته منابع نزدیک به این فعال مدنی ماموران امنیتی در هنگام بازداشت منزل او را تفتیش کرده و تعدادی از لوازم شخصی وی را ضبط کرده‌اند.

بنا به گفته منابع کمپین؛ خانم رضوانه خان بیگی به دلیل ابتلا به بیماری صرع و بیماری‌های عصبی نیاز به استفاده از داروهای خاص خود را دارد و همین موضوع نزدیکان او را نسبت به وضعیتش نگران کرده‌است.

رضوانه احمدخان بیگی پیش‌تر نیز در ۱۹ دی‌ماه ۹۷ به همراه دو شهروند دیگر در تهران بازداشت شده‌بود.

پیش از این گزارش شده‌بود؛ پرونده «امیر صدیق آرا» و «علی امینی آملشی» که به همراه خانم خان‌بیگی بازداشت‌شده‌بودند، جهت اجرای حکم به شعبه اول اجرای احکام دادسرای اوین، ارسال شده‌است.

منبع مطلعی در این خصوص به کمپین گفته‌بود: «روز چهارشنبه ۱۸ اردیبهشت پرونده خانم خان‌بیگی به شعبه ۳۶ ‌دادگاه تجدیدنظر استان تهران ارجاع شد و به زودی برای آن وقت رسیدگی تعیین خواهد شد. از طرف دیگر روز پنج‌شنبه ۱۹ اردیبهشت، پرونده دو متهم هم‌پرونده‌ایی خانم خان‌بیگی که هر کدام از آنها به اتهام “اجتماع و تبانی بر ضد امنیت کشور” به ۹۱ روز حبس تعزیری، محکوم شده‌‌بودند، به دلیل تسلیم به رای از سوی آنها، به شعبه اول اجرای احکام دادسرای اوین ارسال شده و احتمالا حکم‌شان تا روزهای آتی اجرا می شود».

دومین جلسه دادگاه رضوانه احمدخان‌بیگی که دی‌ماه ۹۷ به همراه دو شهروند دیگر با اتهام “اقدام علیه امنیت ملی، اجتماع و تبانی و تبلیغ علیه حکومت” در تهران بازداشت و به زندان اوین منتقل شده‌بودند، روز یک‌شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۷، در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی افشاری برگزار شده‌بود.

منبع مطلعی در این خصوص به کمپین گفته‌بود: «دادگاه دوم این سه شهروند ساکن تهران در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران با حضور متهمان و وکلای آن‌ها برگزار شد و قاضی پرونده در انتها، ختم رسیدگی به پرونده را اعلام کرد و باید منتظر صدور رای باشیم».

نخستین جلسه دادگاه این شهروندان ساکن تهران روز یک‌شنبه ۲۸ بهمن، در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران برگزار شده‌بود.

خانم بیگی ۱۹ دی‌ماه ۱۳۹۷ به همراه “امیر صدیق آرا” و “علی امینی آملشی” با اتهام “اقدام علیه امنیت ملی، اجتماع و تبانی و تبلیغ علیه نظام” توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت و به زندان اوین منتقل شدند.

این اتهامات پیش‌تر توسط بازپرس “محمد نصیرپور” در شعبه ۲ بازپرسی دادسرای امنیت تهران به آنها تفهیم شده‌بود.

خانم بیگی روز شنبه ۱۱ اسفندماه ۹۷، با سپردن وثیقه ۱۵۰ میلیون تومانی به صورت موقت، تا پایان مراحل دادرسی از زندان اوین آزاد شده‌بود.

بهفر لاله زاری در بهمن ۹۷ با توجه به عفو ۲۲ بهمن از زندان ازاده شده بود

لازم به توضیح‌است؛ بهفر لاله‌زاری، همسر رضوانه احمدخان‌بیگی که به اتهامات “اهانت به دین اسلام و مقدسات از طریق مطبوعات و توهین به رهبری” از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به تحمل ۵ سال حبس محکوم شده‌بود، مشمول عفو ۲۲ بهمن شده و ساعت شش بعداز ظهر روز یک‌شنبه ۲۱ بهمن‌ماه ۹۷ از زندان اوین آزاد شده‌بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید