جلیل محمدی، فعال کارگری با وثیقه آزاد شد

جلیل محمدی، فعال کارگری و از اعضای کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل‌های کارگری، که توسط نیروهای امنیتی در سنندج بازداشت‌شده بود، با تأمین وثیقه از زندان سنندج آزاد شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی،  روز چهارشنبه ۲۰ آذرماه ۱۳۹۸، جلیل محمدی، فعال کارگری اهل سنندج با تأمین وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی از زندان سنندج آزاد شد.

بر اساس این گزارش اتهامات”اجتماع و تبانی و “تبلیغ علیه نظام” به آقای محمدی تفهیم شده است.

مهرداد امین وزیری، فعال کارگری اهل سنندج در این رابطه به کمپین گفت: «جلسه بازپرسی جلیل محمدی در شعبه دوم بازپرسی دادسرای انقلاب سنندج به ریاست بازپرس موسی شاه گلدی آل باقر، برگزارش شد و به این فعال کارگری اتهامات ”اجتماع و تبانی و “تبلیغ علیه نظام” در این جلسه بازپرسی تفهیم شده است.»

ساعت ده صبح روز سه‌شنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۸، آقای محمدی در محل کارش در خیابان صفری سنندج بازداشت شد.

از دلایل بازداشت آقای محمدی اطلاعات دقیقی در دست نیست، اما گفته می‌شود بازداشت این شهروند به دلیل تجمعات اعتراضی اخیر مردمی در سنندج  به گرانی بنزین صورت گرفته است.

این شهروند طی سال‌های ۹۰ تا ۹۴، به دلیل فعالیت‌های کارگری، بارها توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده است.

آقای محمدی، پیش از این نیز روز دوشنبه ۱۷ اسفند ماه ۹۴، در آستانه ۸ مارس روزجهانی زن، ماموران امنیتی با یورش به منزل مادر «جلیل محمدی» فعال کارگری، پس از تفتیش منزل و ضبط وسایل شخصی نامبرده، از جمله کامپیوتر، موبایل، فلاش و کتاب‌ها، وی را بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل کرده بودند.

همچنین در خرداد ماه سال ۹۲، آقای محمدی توسط نیروهای امنیتی دستگیر و پس از ۳۲ روز بازداشت در تاریخ   ۱۷ تیرماه ۹۲ با تامین وثیقه ۵۰ میلیون تومانی آزاد شده بود.

این فعال کارگری در تاریخ، ۲۶ خرداد ۹۱ به همراه جمعی از فعالان کارگری بازداشت و  از سوی دستگاه قضایی به یک سال حبس تعلیقی محکوم شده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید