کشته و زخمی شدن دو سوخت بر، بر اثر شلیک نیروهای نظامی

براثر شلیک مستقیم نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، دو سوخت بر در استان‌های سیستان و بلوچستان و هرمزگان کشته و زخمی شدند.

بر اساس گزارشی که کمپین فعالین بلوچ منتشر کرده است، روز دوشنبه ۱۸ آذر، نبی بخش لشکر زاده از اهالی جاسک در سه راهی این شهر براثر شلیک نیروهای نظامی کشته‌شده است.

به گزارش منابع محلی، ساعت ۹ شب دوشنبه ۱۸ آذرماه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی به ظن حمل سوخت قاچاق،  به خودروی نبی بخش لشکر زاده از اهالی روستای گبرانی در سه راهی جاسک شلیک می‌کنند که براثر اصابت گلوله، این شهروند جان خود را از دست می‌دهد.

همچنین در گزارشی دیگر از کمپین فعالین بلوچ، در همان روز دوشنبه عبدالباسط شیخ‌زاده، سوخت بر اهل روستای کله گان سراوان که در حال حمل گالن سوخت توسط موتورسیکلت خود بوده است، بر اثر شلیک مستقیم مأموران نظامی جمهوری اسلامی ایران، از ناحیه پا به‌شدت  مجروح شده است.

مولوی عبدالصمد ساداتی، امام‌جمعه اهل سنت سراوان پیش‌تر طی نامه‌ای اعتراضی سرگشاده به احمدعلی موهبتی، استاندار سیستان و بلوچستان خواستار رسیدگی به کشتار سوخت بران بلوچ شده بود.

در قسمتی از این نامه نوشته شده بود، «سوختبری شغل نیست اما در نبود شغل و از روی ناچاری به جای سرقت و دزدی و ارتکاب ناهنجاری های دیگر این کار را اختیار کرده اند. مافیای سوخت سازمان یافته تا کنون مورد تعرض قرار نگرفته بلکه بیشتر قشر ضعیف و فقیر جامعه مورد هدف قرار گرفته است. آیا برای کسی که نان آور خانواده است و سرمایه اش همین خودرو مدل پایین است ، این گونه برخوردها در نبود شغل؛ انصاف و عدالت است؟»

به گفته فعالان بلوچ، علیرغم اعتراضات نمایندگان مجلس، علما و حتی تجمعات خیابانی مردم، کشتار سوخت بران در سیستان و بلوچستان کماکان در حال اجراست.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید