سیامک میرزایی فعال سیاسی در تبعید در پرونده ای دیگر به زندان محکوم شد/ سند

siamak mirzaei-kampain.info

شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران، سیامک میرزایی، فعال ترک (آذربایجانی) را که در حال سپری کردن حکم تبعید خود است، به احکام زندان و ممنوعیت خروج از کشور محکوم کرد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری طی حکمی سیامک میرزایی فعال سیاسی در تبعید را از بابت اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران» به ۱ سال حبس تعزیری‌ و از باب مجازات تکمیلی به دو سال ممنوعیت خروج از کشور، عضویت در احزاب، گروه‌ها و دستجات سیاسی و اجتماعی محکوم کرد.

جلسه رسیدگی به اتهامات آقای میرزایی که پس از ۳ سال حبس در زندان اوین به شهر قائن تبعید شده، روز یکشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۸، در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی افشار ایمانی بدون حضور وی برگزار شده بود.

این فعال سیاسی علیرغم این که روز جمعه ۷ تیر ماه ۹۸ دوران محکومیت سه ساله اش به‌پایان رسیده بود، روز چهارشنبه ۵ تیر ۹۸ در شعبه ششم دادسرای اوین، با اتهام تازه “تبلیغ علیه نظام” روبرو شد.

در دادنامه صادره آمده است که بر اساس “تحقیقات بعمل آمده قضایی، گزارش تقدیمی و تکمیلیِ سازمان اطلاعات تهران، محتوای منعکس در پرونده که فعالیت تبلیغی بشمار آمده و انتقاد تلقی نگردیده، مصون ماندن دلایل از شبهه و تردید، فقد دفاع مٶثر متهم، احراز سوء نیت نامبرده، عدم حضور در جلسه دادگاه، همچنین محتویات و تعابیر منتشر شده در فضای مجازی که حکایت از هدفمند بودن رفتار ارتکابی را می رساند” صادر شده است.

مصادیق اتهامی آقای میرزایی در این پرونده، «نگارش نامه‌ای سرگشاده برای دادستان شهرستان بهارستان تهران مبنی بر تعدی و تخلفات ضابطین امنیتی از وظایف قانونی و عدم اختیارات مسئولین قضایی در برابر کارشکنی و اعمال خودسرانه ضابطین امنیتی، تماس تلفنی متهم با آقای عباس لسانی، نگارش مقالاتی در ارتباط با حقوق اتنیک های ایران و حمایت از آموزش به زبان مادری، اعلام حمایت سازمان عفو بین‌الملل از ایشان، اعلام حمایت رسانه‌های ترکی، فارسی و حقوق بشری از ایشان، اعتصاب غذای در زندان عنوان‌شده است.»

آقای میرزایی عصر روز یکشنبه ۶ مرداد ۹۸، از زندان اوین به کلانتری ۱۱ سلطان آباد شهرستان بهارستان برای تصمیم‌گیری به‌حکم تبعیدش در شعبه اول دادگاه انقلاب این شهر منتقل شده بود و روز سه شنبه ۸ مرداد ۹۸، جهت گذران حکم یکسال تبعید خود به شهر قائن منتقل شد.

این زندانی سیاسی با دستور مستقیم مراجع قضایی-امنیتی و با تغییر محل تبعید از طبس به قائن منتقل شد.

آقای میرزایی در تاریخ ۲۴ تیرماه ۹۵ ، توسط ماموران اداره اطلاعان در شهرستان پارس آبادمغان اردبیل بازداشت و جهت بازجویی به بند ۲۰۹ وزارت اطلاعات مستقر در زندان اوین منتقل شد.

این زندانی سیاسی پس از گذراندن ۱۲۰ بازجویی در بند ۲۰۹، در تاریخ ۲۲ آبان همان سال به بند عمومی زندان اوین منتقل شد.

او در سال ۹۵ پس از اتمام دوره ۴ ماهه بازداشت خود نیز در حالی که آماده تودیع وثیقه یک میلیارد تومانی جهت آزادی موقت بود به دستور کارشناسان امنیتی اوین، از این حق قانونی خود محروم شده‌بود.

میرزایی پس از انتقال به بازداشتگاه اوین تهران به “تبلیغ علیه نظام” تفهیم اتهام شد، او بعدها به اتهام “تشکیل گروه و جمعیت به قصد برهم زدن امنیت کشور” در دادگاه انقلاب بهارستان به ریاست قاضی حسنی طی دادنامه‌ای ۶ صفحه‌ای به ۱۰ سال زندان و دو سال تبعید به شهرستان طبس محکوم شد.

شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر استان تهران به ریاست قاضی طباطبایی با مقارن ندانستن مجازات به اتهام انتسابی حکم بدوی را به سه سال حبس تعزیری و یک سال تبعید به شهر طبس تقلیل داد.

آقای میرزایی متولد ۱۳۵۹ در مغان فارغ التحصیل مهندسی تولیدات دامی و از دانشجویان ستاره داری است که درسال ۸۹ جهت ورود به مقطع فوق‌لیسانس منع تحصیل شده است.

وی پیش از این در سال‌های ۸۵، ۸۶، ۸۹ و ۹۰ توسط نیروهای امنیتی بازداشت و در مراجع قضایی مربوطه چندین نوبت مورد محاکمه قرار گرفته است.

آقای میرزایی در سال ۹۰ با طرح دو شکایت جداگانه‌ و در مجموع  به ۵ سال حبس محکوم شده بود.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل