دادگاه تجدیدنظر عاطفه رنگریز و مرضیه امیری را به احکام زندان محکوم کرد

عاطفه رنگریز و مرضیه امیری، از بازداشت‌شدگان روز جهانی کارگر از سوی شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر تهران با ریاست قاضی زرگر هر کدام به ۵ سال حبس تعزیری محکوم شدند. عاطفه رنگریز در دادگاه بدوی به ۱۱ سال و شش ماه حبس و ۷۴ ضربه شلاق و خانم امیری به ۱۰ سال و نیم زندان و ۱۴۸ ضربه شلاق محکوم شده‌‌بودند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، عاطفه رنگریز و مرضیه امیری در شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر در حالی هر کدام به ۵ سال حبس محکوم شده‌اند که پیش‌تر شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران عاطفه رنگریز را از بابت اتهامات «اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی» و «اخلال در نظم عمومی»، به ۱۱ سال و ۶ ماه حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق و مرضیه امیری را با اتهامات «اجتماع و تبانی، تبلیغ علیه نظام و اخلال در نظم عمومی» به ۱۰ سال و شش ماه حبس تعزیری و ۱۴۸ ضربه شلاق محکوم کرده بود.

رای دادگاه تجدیدنظر روز شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۸ به وکلای آن‌ها ابلاغ شده‌است.

عاطفه رنگریز و مرضیه امیری که روز چهارشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ برابر با اول ماه می به همراه شماری از فعالان کارگری و چند روزنامه‌نگار در تهران بازداشت شده‌بودند، روز شنبه ۴ آبان ۱۳۹۸، به صورت موقت با سپردن وثیقه از زندان‌های قرچک و اوین آزاد شدند.

خانم رنگریز پیش‌تر در اعتراض به روند ناعادلانه رسیدگی به پرونده‌اش از روز چهارشنبه ۲۴ مهرماه در زندان قرچک ورامین دست به اعتصاب غذا زده‌بود و روز چهارشنبه ۱ آبان ۱۳۹۸ با وعده مسئولان قضایی مبنی بر آزادی موقت با سپردن وثیقه به اعتصاب غذای خود پایان داد.

مرضیه امیری روزنامه‌نگار و دانشجوی علوم اجتماعی دانشگاه تهران پیش‌تر نیز در روز ۱۷ اسفند ۹۷ هم به دنبال شرکت در مراسمی به مناسب روز جهانی زن همراه با ده‌ها نفر دیگر بازداشت و به زندان قرچک ورامین منتقل شده بود و همینطور در جریان اعتراضات سراسری دی ماه ۱۳۹۶ نیز بازداشت و به مدت سه روز بازجویی شده بود.

روز چهارشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ برابر با اول ماه می، روز جهانی کارگر و در پی فراخوان سندیکای کارگران شرکت واحد، گروه اتحاد بازنشستگان، کمیته هماهنگی و دانشجویان برای برگزاری مراسم روز جهانی کارگر در مقابل مجلس شورای اسلامی، کارگران، بازنشستگان و جمعی از شهروندان در گروه‌های مختلف در مقابل مجلس حضور یافتند. این اجتماع با دخالت نیروهای امنیتی به خشونت کشیده شد و شماری از شهروندان بازداشت شدند.

همه بازداشت‌شده‌ها به مرور به قرار کفالت یا سپردن وثیقه آزاد شدند، اما ندا ناجی از جمله کسانی است که کماکان در زندان به‌سر می‌برد. خانم ناجی در دادگاه بدوی از سوی دستگاه قضایی به ۵ سال و نیم زندان محکوم شده‌است.

روز شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۸ نیز شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر احکام سپیده قلیان، امیرحسین محمدی فرد، عسل محمدی، ساناز الهیاری، امیر امیرقلی، اسماعیل بخشی و محمد خنیفر، از متهمان هفت‌تپه را اعلام کرد. این افراد در دادگاه تجدیدنظر هر کدام به ۵ سال زندان محکوم شده اند. علی نجاتی فعال کارگری نیز در دادگاه بدوی به ۵ سال زندان محکوم شده‌است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید