دو شهروند کُرد از سوی دادگاه انقلاب سنندج به ۱۱ سال زندان محکوم شدند

جلال رستمی و برهان کمانگر دو شهروند اهل کامیاران بر اساس حکمی از سوی شعبه اول دادگاه انقلاب سنندج به ریاست قاضی حسین سعیدی، بابت اتهامات «عضویت و همکاری با یکی از احزاب کرد اپوزیسیون حکومت ایران ( پژاک)» و «تبلیغ علیه نظام» مجموعا به ۱۱ سال زندان محکوم شدند.

جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات جلال رستمی و برهان کمانگر در آبان ماه سال جاری برگزار شده بود.

شبکه‌ی حقوق‌بشر کردستان ضمن تائید این خبر اعلام کرده‌ است که برهان کمانگر، از اعضای گروه موسیقی «کورال» کامیاران از سوی شعبه اول دادگاه انقلاب سنندج به ریاست «قاضی سعیدی» به اتهام «عضویت در حزب حیات آزاد کردستان (پژاک)» به تحمل پنج سال حبس تعزیری محکوم شده است.

جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات وی روز ۱۱ آبان ماه در شعبه اول دادگاه انقلاب بدون حضور وکیل برگزار شده بود و حکم این دادگاه روز ۲۳ آذرماه به وی ابلاغ شده است.

آقای کمانگر روز سەشنبە ١۵ مرداد از سوی نیروهای ادارە اطلاعات بازداشت و  روز اول مهرماه با پایان مراحل بازجویی و صدور قرار بازداشت موقت از بازداشتگاه اداره اطلاعات سنندج به زندان کامیاران منتقل شده بود. این شهروند روز ۲۰ مهرماه با تامین قرار وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی به صورت موقت از زندان آزاد شد.

جلال رستمی، دیگر شهروند کُرد نیز طی حکمی از سوی شعبه اول دادگاه انقلاب سنندج به ریاست قاضی سعیدی بابت اتهام «عضویت در حزب حیات آزاد کردستان (پژاک)» به ۵ سال و اتهام «تبلیغ علیه نظام» به یک سال زندان محکوم شده است.

در صورت قطعی شدن این حکم و با استناد به ماده تجمیع احکام قانون مجازات اسلامی ۵ سال از این حکم قابلیت اجرایی دارد.

آقای رستمی در تاریخ ۲۳ اسفندماه سال گذشته توسط نیروهای امنیتی در شهر رامسر بازداشت و پس از دو روز به بازداشتگاه اداره اطلاعات سنندج منتقل شد.

این شهروند روز ۲۳ اردیبهشت‌ماه با پایان مراحل بازجویی به زندان مرکزی سنندج منتقل شده و در تاریخ ۲۹ اردیبهشت‌ماه با سپردن وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی به صورت موقت از زندان آزاد شده بود.