چهار نفر از اعضای عرفان حلقه برای اجرای حکم فراخوانده شدند

چهار نفر از اعضای عرفان حلقه برای گذراندن محکومیت خود به صورت تلفنی به دادسرای اوین فراخوانده شدند.

«اردشیر شهنواز»، «محمد تاجیک پازوکی»، «محمدرضا افشار» و «لیلا سبزعلی جماعت» چهار نفر از اعضای عرفان حلقه هستند که به صورت تلفنی به دادسرای اوین جهت اجرای احکام خود فراخوانده شده‌اند.

براساس احکام دادگاه انقلاب اسلامی تهران، «اردشیر شهنواز» به اتهام “توهین به مقدسات” به ۵ سال حبس تعزیری و “تحصیل مال نامشروع از طریق تکثیر و توزیع آثار عرفان حلقه” و “مداخله در امور پزشکی” به پرداخت ۳۶۵ میلیون تومان جریمه نقدی محکوم شده است.

«محمد تاجیک پازوکی» به اتهام “توهین به مقدسات”، “کسب مال نامشروع” و “مداخله در امور پزشکی” به پنج سال حبس تعزیری و جریمه نقدی محکوم شده است.

«محمدرضا افشار» به اتهام “توهین به مقدسات”، “کسب مال نامشروع” و “مداخله در امور پزشکی” به دو سال حبس تعزیری و ۵۰ میلیون تومان جریمه نقدی محکوم شده است.

«لیلا سبزعلی جماعت» به اتهام “توهین به مقدسات”، “کسب مال نامشروع” و “مداخله در امور پزشکی” به یک سال حبس تعزیری و جریمه نقدی محکوم شده است.

احضار این افراد در حالی صورت گرفته است که ظرف چند روز گذشته شایعاتی در رابطه با صدور حکم اعدام «محمدعلی طاهری» بنیان‌گذار عرفان حلقه و دو طب مکمل فرادرمانی و سایمنتولوژی منتشر شده است.

«محمود علیزاده طباطبایی» روز ۳۰ خردادماه ۱۳۹۴، در مصاحبه‌ای با خبرگزاری تسنیم اعلام کرد که “مطلع شده شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب حکم اعدام محمدعلی طاهری را صادر کرده اما این حکم هنوز ابلاغ نشده است.” در عین حال خبرگزاری رسمی قوه قضاییه ظرف مدت یک روز صدور حکم اعدام برای «محمدعلی طاهری» را “تکذیب” کرد. به عقیده کارشناسان، نشر این‌گونه اخبار خصوصا از رسانه‌های زنجیره‌ای وابسته به سپاه پاسداران، برای آماده‌سازی روانی جامعه جهت پذیرش حکم اعدام «محمدعلی طاهری» صورت گرفته است.

اخبار صدور حکم اعدام «محمدعلی طاهری» در حالی در رسانه‌ها منتشر می شود که وی در حال گذراندن پنجمین سال از محکومیت خود به اتهام “توهین به مقدسات” در زندان اوین است.

گفته می‌شود در چند ماه اخیر، چندین جلسه دادگاه برای رسیدگی به اتهام “افساد فی‌الارض” در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به ریاست «احمدزاده» تشکیل شده است.

براساس گزارش «منابع آگاه»، استناد دادگاه برای صدور حکم اعدام «محمدعلی طاهری»، پاسخ مثبت سه تن از مراجع تقلید از جمله «مکارم شیرازی» به استفتائاتی در رابطه با ارتداد وی بوده است.

پیش‌تر «محمدرضا نکونام» تنها چند روز پس از مخالفت با نظریه «مکارم شیرازی» مبنی بر “حرام اعلام کردن اینترنت و ورود به فضای مجازی” بازداشت شد و هم‌اکنون نیز در زندان به سر می‌برد.

منبع: سحام نیوز

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید