یوسف کاری از سوی دادگاه انقلاب اردبیل به شش سال زندان محکوم شد

یوسف کاری، فعال ترک (آذربایجانی) محبوس دربند «بازداشت موقت» زندان مرکزی اردبیل طی حکمی از سوی شعبه اول دادگاه انقلاب اردبیل به ریاست قاضی مهدوی راد به شش سال زندان محکوم شد. جلسه دادگاه رسیدگی به اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام از طریق پخش اعلامیه و عضویت در گروه به‌اصطلاح مدنی قومی از طریق شرکت مستمر در جلسات آنها به‌قصد بر هم زدن امنیت» این شهروند روز سه شنبه ۱۹ آذرماه برگزارشده بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز سه شنبه ۲۶ آذرماه ۱۳۹۸، بر اساس حکمی که از سوی شعبه اول دادگاه انقلاب اردبیل به آقای کاری ابلاغ‌شده است، این شهروند ساکن اردبیل به شش سال زندان محکوم‌ شد.

بر اساس این گزارش، آقای کاری بابت اتهام «عضویت در گروه به‌اصطلاح مدنی قومی از طریق شرکت مستمر در جلسات آنها به‌قصد بر هم زدن امنیت» به پنج سال زندان و به اتهام «تبلیغ علیه نظام» به یک سال زندان محکوم‌شده است که در صورت قطعی شدن این حکم و با استناد به ماده تجمیع احکام قانون مجازات اسلامی ۵ سال از این حکم قابلیت اجرایی دارد.

به گفته منابع آگاه، مسئولین قضایی ـ امنیتی تاکنون دو بار مانع از آزادی موقت آقای کاری به قید وثیقه شده‌اند.

یک منبع مطلع در این رابطه به کمپین گفته بود که بازپرسی عمومی و انقلاب اردبیل میزان وثیقه این شهروند را از ۵۰ میلیون تومان به ۳۰۰ میلیون تومان افزایش داده و از طریق قاضی نونهالی به خانواده او گفته‌شده است که باید مبلغ وثیقه به‌صورت نقدی به‌حساب قوه قضاییه واریز کنند.

لازم به توضیح است که پیش از این نیز توسط قاضی نونهالی در رابطه با آزادی رحیم غلامی شاعر و پرونده سازی برای عباس لسانی از فعالان سرشناس ترک ساکن اردبیل و دیگر شهروندان ترک (آذربایجانی) اقداماتی مشابه صورت گرفته است.

آقای کاری، روز سه‌شنبه ۱۲ شهریورماه، توسط مأموران امنیتی در میدان شریعتی اردبیل بازداشت و روز یکشنبه ۱۷ شهریورماه ۱۳۹۸، پس از تفهیم اتهام “تبلیغ علیه نظام” در دادسرای عمومی و انقلاب اردبیل به زندان مرکزی این شهر منتقل شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید