دادگاه تجدید نظر؛ شاهو اسکویی به ۳۰ ماه زندان محکوم شد

شاهو (شهریار) اسکویی از فعالین مدنی سنندج، طی حکمی از سوی شعبه چهارم دادگاه تجدیدنظر استان کردستان به ریاست قاضی طیاری، به ۳۰ ماه زندان محکوم شد. این شهروند در مردادماه سال جاری و در دادگاه بدوی به پنج سال زندان محکوم‌شده بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز چهارشنبه ۲۰ آذرماه ۱۳۹۸، شاهو اسکویی شهروند اهل سنندج، بر اساس رأی صادره توسط دادگاه تجدیدنظر استان کردستان بابت اتهام «عضویت و همکاری با یکی از احزاب کرد اپوزیسیون حکومت ایران» به ۳۰ ماه زندان محکوم شد.

مهرداد امین وزیری، فعال کارگری اهل سنندج در این رابطه به کمپین گفت: «اردیبهشت‌ماه سال جاری، اتهام “همکاری بایکی از احزاب کرد اپوزیسیون حکومت ایران” به آقای اسکویی توسط شعبه دوم بازپرسی دادسرای انقلاب سنندج به ریاست قاضی موسی شاه گلدی آل باقر، تفهیم و برای آزادی ایشان قرار وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی صادرشده بود که وی با تأمین وثیقه به‌صورت موقت از زندان سنندج آزاد و در دادگاه انقلاب به پنج سال زندان محکوم شده بود.»

بر اساس این گزارش مردادماه امسال، جلسه رسیدگی به اتهامات آقای اسکویی در شعبه اول دادگاه انقلاب سنندج به ریاست قاضی حسین سعیدی، برگزار و وی بابت «اتهام همکاری بایکی از احزاب اپوزیسیون حکومت ایران» به پنج سال زندان محکوم شده که با اعتراض ایشان به‌حکم صادره پرونده جهت بررسی دوباره به دادگاه تجدیدنظر ارجاع شده بود.

آقای اسکویی در تاریخ ۲۷ اسفند ۹۷، توسط مأموران اداره اطلاعات بازداشت‌شده و در تاریخ ۱۴ اردیبهشت‌ماه ۹۸، پس از پایان بازجویی و تکمیل پرونده به زندان مرکزی سنندج منتقل می‌شود.

گزارش‌شده است که  آقای اسکویی در مدت بازداشت خود در بازدشتگاه اداره اطلاعات، «تحت شکنجه روحی و جسمانی» جهت اعترافات اجباری قرار داشته و همچنین همسر ایشان نیز دو بار به ستاد خبری اداره اطلاعات سنندج  احضار و مورد بازجویی قرارگرفته است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید