بختیار رحیمی، فعال کارگری با وثیقه آزاد شد

بختیار رحیمی، فعال کارگری و کارگر برق‌کار اهل مریوان که توسط نیروهای امنیتی در محل کارش بازداشت شده بود، روز گذشته با تامین قرار وثیقه به صورت موقت آزاد شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز شنبه ۳۰ آذرماه ۱۳۹۸، بختیار رحیمی، فعال کارگری و عضو پیشین کمیته هماهنگی برای ایجاد تشکل‌های کارگری، با تامین وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی به‌صورت موقت آزاد شد.

مهرداد امین وزیری، فعال کارگری اهل سنندج در رابطه با بازداشت این شهروند به کمپین گفته بود: «مأموران امنیتی صبح روز چهارشنبه ۶ آذر، آقای رحیمی، فعال کارگری را در محل کار خود اداره برق مریوان  بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل کردند.»

آقای امین وزیری در رابطه با وضعیت جسمانی این فعال کارگری نیز گفته بود، آقای رحیمی دچار مشکلات شدید قلبی و کلیوی بوده و پیش از بازداشت تحت نظر پزشک متخصص قرار داشته و می‌بایست روزانه دارو مصرف کند.

سازمان عفو بین‌الملل مستقر در لندن در زمان بازداشت آقای رحیمی، با انتشار اطلاعیه‌ای از وضعیت جسمانی وی اظهار نگرانی کرده بود.

این فعال کارگری در تیرماه سال ۸۶، به دلیل فعالیت‌های کارگری توسط ماموران اداره اطلاعات سنندج بازداشت و پس از گذشت  ۱۱ ماه در تاریخ ۲۰ خردادماه ۱۳۸۷  با تأمین وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی آزاد شد. در آن زمان گزارش‌شده بود که ۹ ماه از زمان بازداشت آقای رحیمی در انفرادی‌های بازداشتگاه اطلاعات سنندج  و تحت «شکنجه‌های شدید جسمی و روحی» جهت اخذ اعترافات اجباری سپری‌شده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید