تجمع بازنشستگان مقابل مجلس در تهران و تحصن فرهنگیان در برخی شهرهای کشور/ تصویر

اولین تصاویر از تجمع سراسری بازنشستگان-تهران مقابل مجلس-دوم دی‌ماه ۹۸

شماری از فرهنگیان و معلمان بازنشسته در برخی شهرهای کشور بر اساس فراخوانی که پیش‌تر در شبکه‌های اجتماعی از سوی «شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران» منتشر شده‌بود، در اعتراض به کمبود دستمزد‌های معلمان و همینطور ناکافی بودن بودجه آموزشی در لایحه بودجه سال جاری و سایر مطالبات صنفی‌شان اعتراض کردند.

در بخشی از این بیانیه آمده‌بود: «متاسفانه این لایحه در شرایطی از طرف دولت به مجلس فرستاده شد که بودجه درخواستی وزارت آموزش و پرورش (حدود ۷۳ هزار میلیارد) در آن لحاظ نشده بود! و بودجه با رقمی حدود ۵۷ هزار میلیارد به مجلس فرستاده شد. چنانچه حدود ۲۰هزار میلیارد کسری بودجه سال جاری را در نظر بگیریم، وضعیت سال آینده آموزش و پرورش را از هم اکنون می‌توان پیش‌بینی کرد.»

شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران همچنین در اطلاعیه‌ای دیگر از معلمان شاغل خواسته‌بود که دوم دی‌ماه، هم‌زمان با تجمع بازنشستگان در مقابل ساختمان مجلس شورای اسلامی در تهران، در مراکز استان‌ها مقابل استانداری‌ها تجمع کنند. همچنین در بخشی از این بیانیه از معلمان خواسته شده‌بود که زنگ دوم مدارس در دفتر مدارس تحصن کنند.

از مهمترین خواسته‌های معلمان می‌توان به «۱- اجرای صحیح قانون مدیریت خدمات کشوری؛ ۲- اجرای رای دیوان محاسبات برای پرداخت مطالبات مربوط به ضریب ۱۵۰به ۳۰۰، در سال ۸۴؛ ۳- افزایش حقوق سالیانه متناسب با نرخ تورم؛ ۴- تجمیع بیمه‌ها به یک بیمه‌ی حمایت‌گر و کارآمد بدون سقف هزینه‌ها» اشاره کرد.

در کنار این خواسته‌ها برخی فرهنگیان با در دست گرفتن پلاکاردهایی خواستار آزادی معلمان زندانی شدند.

تا این لحظه تصاویری از تحصن معلمان در شهرهای مشهد، بوشهر، مریوان، سنندج، سقز، بجنورد و همچنین ویدئوهایی از تجمع فرهنگیان در مقابل مجلس شورای اسلامی در تهران منتشر شده‌است.

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید