مژگان کاوسی، نویسندە کُرد به ۶۹ ماه زندان محکوم شد

مژگان کاوسی، نویسندە و محقق کُرد طی حکمی از سوی شعبه اول دادگاه انقلاب نوشهر به ۶۹ ماه زندان محکوم‌شد. این شهروند اهل کلاردشت در تاریخ ۲۷ آبان ماه در شهرستان نوشهر توسط مأموران اطلاعات سپاه بازداشت‌شده بود.

بر اساس این گزارش، خانم کاوسی طی یادداشتی که در صفحه اینستاگرامی خود منتشر کرده ضمن تأیید این خبر نوشته است که در آخرین روزهای بازداشتش جلسه دادگاه بدوی  برگزار شده و  بدلیل این که کسی وکالت ایشان را در شهرهای غرب مازندران قبول نکرده بود، بدون در اختیار داشتن وکیل در دادگاه از خود دفاع کرده است.

خانم کاوسی همچنین نوشته است که حکم اولیه صادر شده که در وقت قانونی درخواست تجدیدنظر خواهد کرد. به گفته این نویسنده کُرد طبق رای فعلی به تحمل شش ماه حبس تعزیری بابت تبلیغ علیه نظام، تحمل سی ماه حبس تعزیری بابت تحریک مردم به برهم زدن نظم عمومی- بابت جمله سه کلمه ای سکوت خیانت است، در کپشن دو پست قبلی- و تحمل سی و سه ماه حبس تعزیری بابت عضویت در گروه های معاند نظام محکوم شده  که مجازات اشد یعنی سی و سه ماه قابل اجراست.

خانم کاوسی روز دوشنبه ۲۷ آبان ماه توسط مأموران اطلاعات سپاه بازداشت و جهت بازجویی به بازداشتگاه این نهاد امنیتی در ساری منتقل‌شده بود.

این نویسنده کُرد پس از ۲۲ روز بازداشت در بازداشتگاه اطلاعات سپاه ساری به بند نسوان زندان نوشهر منتقل و در تاریخ  ۲۸ آذرماه با قید وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی به‌صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از این زندان آزادشده است.

مژگان کاوسی، نویسنده و فعال فرهنگی از کُردهای شمال ایران، فارغ‌التحصیل رشته هنرهای زیبا در مقطع کارشناسی ارشد است و در سال‌های گذشته دو فیلم مستند به نام‌های «هیوا» و «بر باد» ساخته است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید