اسماعیل عبدی به دادسرای اوین فراخوانده شد

«اسماعیل عبدی» پس از ممنوع‌الخروج شدنش از کشور، امروز چهارشنبه ۳ تیرماه، برای پیگیری موضوع به معاونت قضایی دادستانی کل کشور رفته و در آنجا گفته‌اند که او باید به دادسرای اوین مراجعه کند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، مراجعه این عضو هیات مدیره کانون صنفی معلمان در حالی صورت گرفته است که او روز یکشنبه ۳۱ خردادماه ۱۳۹۴، زمانی که از مرز جلفا راهی کشور ارمنستان بود، اجازه عبور از گیت را نیافت و ممنوع‌الخروج شد.

«حقوق معلم و کارگر» در همین رابطه نوشته: “در معاونت قضایی نامه‌ای به شماره ۹۰۰۱/۱۷۳/۲۴۰ مورخه ۱۳۹۴/۳/۶ از طرف دادسرای زندان اوین به وی تحویل داده و خواستند که به اوین مراجعه کند. با مشورت پیمان حاج محمود عطار، وکیل کانون صنفی معلمان ایران، قرار شد که روز شنبه آینده به دادسرای اوین مراجعه کند. به گفته‌ی عطار براساس قانون، ۷۲ ساعت پس از ابلاغ نامه فرصت مراجعه وجود دارد.”

در بخش دیگری از این گزارش آمده: “لازم به ذکر است که به گفته یکی از ماموران معاونت قضایی کد ۲۴۰ پایان شماره نامه مربوط به بند سپاه پاسداران و کد ۳۵۰ مربوط به وزارت اطلاعات است. با توجه به این که رسول بداقی نیز به بند ۲ الف اوین منتقل شده است و این بند نیز به سپاه تعلق دارد، احتمال می‌رود که پرونده‌ها به سپاه ارجاع داده شده است.”

«اسماعیل عبدی» پیش‌تر سابقه بازداشت داشته و در آخرین مورد بازداشت خود، به ۱۰ سال حبس محکوم شده است. او در اردیبهشت‌ماه سال جاری، همزمان با تجمعات اعتراضی معلمان در سراسر کشور، احضار و عدم اجرای حکم حبس وی منوط به استعفای او از هیات مدیره کانون صنفی معلمان شده بود، که این استعفا مورد قبول هیات مدیره کانون صنفی معلمان قرار نگرفت.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید