همایون بهمنی جهت تحمل حبس راهی زندان مرکزی سنندج شد

همایون بهمنی، فعال محیط‌زیست که توسط شعبه اول دادگاه انقلاب سنندج به ریاست قاضی حسین سعیدی به احکام زندان محکوم‌شده بود، جهت تحمل حبس راهی زندان شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز دوشنبه ۲ دی‌ماه ۱۳۹۸،  همایون بهمنی، فعال محیط‌زیست اهل سنندج  جهت تحمل حبس دو ساله خود عازم زندان مرکزی سنندج شد.

این شهروند کُرد توسط شعبه اول دادگاه انقلاب بابت «همکاری و ارتباط با احزاب کرد اپوزیسیون حکومت ایران (پژاک)» به پنج سال زندان محکوم شده بود که پس از اعتراض و بررسی نهایی این حکم در شعبه چهارم دادگاه تجدیدنظر استان کردستان از سوی قاضی طیاری، این حکم به دو سال کاهش پیدا کرد.

جلسه بازپرسی این شهروند در شعبه دوم بازپرسی دادسرای انقلاب سنندج به ریاست بازپرس موسی شاه گلدی آل باقر، برگزارش و به ایشان اتهام «ارتباط و همکاری با احزاب کرد اپوزیسیون حکومت ایران» تفهمیم شده بود.

آقای بهمنی،  روز شنبه ۱۰ آذرماه ۹۷  توسط مأموران اداره اطلاعات در شهرستان دیواندره  بازداشت و جهت بازجویی به بازداشتگاه اداره اطلاعات سنندج منتقل شد.

این فعال محیط زیست، پس از گذشت بیش از چهار ماه، از بازداشتگاه اداره اطلاعات سنندج به زندان مرکزی این شهر منتقل و در تاریخ چهارم اردیبهشت‌ماه ۹۸، با تأمین وثیقه ۲۵۰ میلیون تومانی از این زندان به‌صورت موقت آزاد شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید