سیروان رحیمی با وثیقه آزاد شد؛ تداوم بازداشت صابر قادری در بازداشتگاه نهاد امنیتی

سیروان رحیمی، فعال محیط زیستی و مدنی اهل دهگلان که توسط مأموران اداره اطلاعات در اوایل مهرماه بازداشت‌شده بود، با تأمین وثیقه از زندان مرکزی سنندج آزاد شد. صابر قادری دیگر فعال مدنی ساکن دهگلان و از اعضای سازمان محیط زیستی «جمعیت شیدای سبز لیلاخ» که توسط نیروهای امنیتی بازداشت‌شده است، کماکان در بازداشتگاه اداره اطلاعات سنندج بسر می‌برد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، سیروان رحیمی، فعال مدنی و از اعضای سازمان محیط زیستی «جمعیت شیدای سبز لیلاخ» با تأمین وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی از زندان مرکزی سنندج به صورت موقت آزاد شد.

یک منبع مطلع در رابطه با این شهروند به کمپین گفت: «آقای رحیمی، پس از گذشت نزدیک به سه ماه از بازداشتگاه اداره اطلاعات به زندان مرکزی سنندج منتقل و توسط شعبه دوم بازپرسی دادسرای انقلاب سنندج به ریاست بازپرس موسی شاه گلدی آل باقر به اتهام “همکاری با یکی از احزاب کرد مخالف حکومت ایران” به وی تفهیم و قرار بازداشت موقت وی به  قرار وثیقه تبدیل و با تأمین وثیقه از زندان آزاد شد.»

بر اساس این گزارش آقای رحیمی روز شنبه ۶ مهرماه در منزل خود توسط نیروهای امنیتی بازداشت و  جهت بازجویی به بازداشتگاه اداره اطلاعات منتقل‌شده بود.

آقای رحیمی پیش از نیز در سال ۹۶ توسط نیروهای امنیتی به اتهام «همکاری با یکی از اعضای کُرد اپوزیسیون ایران بازداشت‌شده بود.

صابر قادری، فعال مدنی ساکن دهگلان و از اعضای دیگر سازمان محیط زیستی «جمعیت شیدای سبز لیلاخ» که توسط نیروهای امنیتی روز دو شنبه ۱۸ آذرماه بازداشت شده بود، گفته می‌شود، کماکان در بازداشتگاه اداره اطلاعات سنندج در بازداشت بسر می برد.

از دلایل بازداشت و اتهامات مطروحه علیه آقای قادری تا این لحظه اطلاعاتی در دست نیست.

گفته می‌شود پیش‌ازاین نیز آقا قادری، مهرماه سال ۹۳ در  تجمعات اعتراضی در حمایت از مردم کوبانی توسط نیروهای امنیتی بازداشت‌شده بود.

«جمعیت شیدای سبز لیلاخ»، یک سازمان محیطی زیستی است که طی سال های گذاشته فعالیت های نظیر، برگزاری نمایشگاه محیط زیستی، جلوگیری از تخریب و تبدیل شدن کوه تفریحی سورمه لی به معدن، نهالکاری ، جمع آوری زباله در طبیعیت، برگزاری اردوهای زیست محیطی برای دانش آموزان، فعالیت در حوزه حقوق حیوانات، اطفا حریق و خاموش کردن آتش در سطح منطقه و خارج از شهرستان و همچنین کمک به زلزله زدگان را در کارنامه کاری خود دارد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید