وضعیت نامناسب جسمان عباس چلداوی در زندان شیبان؛ تداوم بازداشت و بلاتکلیفی عبدالله چلداوی

وضعیت جسمانی عباس چلداوی، شهروند عرب محبوس در زندان مرکزی اهواز (شیبان) که در آبان ماه توسط نیروهای امنیتی بازداشت‌شده است، به دلیل ابتلا به بیماری قلبی و عدم دریافت داروهای مورد نیاز و همچنین  عدم رسیدگی از سوی مسئولان زندان نامناسب گزارش‌شده است. گفته‌شده که این شهروند پیش از بازداشت تحت عمل جراحی قلب قرارگرفته و تحت درمان بوده است.

همچنین عبدالله چلداوی برادر عباس و شهروند ساکن کوی علوی اهوازی که در آبان ماه سال گذشته توسط مأموران امنیتی بازداشت‌شده است، پس از گذشت نزدیک به ۱۴ ماه به‌صورت بلاتکلیف در بند ۵ زندان مرکزی اهواز (شیبان) بسر می‌برد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، عباس چلداوی، شهروند ساکن منطقه کوی علوی اهواز و زندانی محبوس در زندان مرکز اهواز (شیبان) که در صبح روز ۲۲ آذرماه ۱۳۹۸، توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده است به دلیل انجام جراحی قلب پیش از بازداشت و همچنین عدم دریافت داروهای مورد نیاز  و عدم رسیدگی درمانی از سوی مسئولان زندان در شرایط نامناسب جسمانی بسر می‌برد.

آقای چلدوای سحرگاه روز چهارشنبه۲۲ آبان، بر اساس آنچه شرکت در اعتراضات مردم اهواز در پی درگذشت «مشکوک» حسن حیدری، شاعر شعرهاى حماسى عرب عنوان شده است، به همراه ده ها تن از شهروندان دیگر اهوازی توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بود.

کریم دحیمی، فعال حقوق بشر ساکن لندن در این رابطه به کمپین گفت: «وضعیت سلامتی آقای چلداوی وخیم است و داروهایی که دکتر پس از عمل قلب برای او تجویز کرده و می باید روزانه مصرف کند، به‌دست او نمی‌رسد.»

بر اساس این گزارش خانواده آقای چلداوی برای ارسال دارو به زندان شبیبان می‌بایست ابتدا داروها را به داروخانه «امام جعفر صادق اهواز» ارسال کنند و پس از تأیید از طریق  این داروخانه، داروها وارد زندان شود.

به گفته آقای دحیمی، خانواده آقای چالداوی داروها را به داروخانه می‌دهند و به آنها گفته‌ می شود که داروها را به زندان شیبان ارسال کرده‌ایم و حتی پول داروها نیز از خانواده وی دریافت شده، اما مسئولین زندان شیبان می گویند داروها دست ما نرسیده است.

عباس چلداوی، متأهل و دارای پنج فرزند است و خانواده در نگرانی از وضعیت جسمانی ایشان بسر می‌برند.

این شهروند پیش از نیز دوبار توسط نیروهای امنیتی بازداشت و حدود سه سال را در زندان کارون اهواز در بازداشت سپری کرده است.

عبدالله چلداوی، ۴۰ ساله متأهل و دارای ۴ فرزند و برادر عباس چلداوی از ساکنان کوی علوی شهر اهواز، روز سه شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۷ از سوی مأموران اطلاعات سپاه اهواز بازداشت شد و پس از گذشت نزدیک به ۱۴ ماه به‌صورت بلاتکلیف در بند ۵ زندان شیبان بسر می‌برد. گفته می‌شود که عبدالله چلداوی نیز از بیماری کلیوی رنج می‌برد.

سال گذشته و در رابطه با وضعیت نامناسب جسمانی ایشان در زندان شیبان گزارشی توسط کمپین منتشرشده بود.

عبدالله چلداوی که در زمینه فعالیتهای فرهنگی و مدنی از جمله کمک به سیل زدگان، شرکت در کمپینهای مختلف، مبارزه با اعتیاد در فضای مجازی و  راه اندازی جلسات شعر عربی فعال بوده، تاکنون چندین بار  از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شده است.

این شهروند اهوازی پیش تر در روز ۵ شهریور ۱۳۹۶ بعد از اعتراض به مصادره زمینهاى کشاورزان روستاى جلیزى  به همراه بیش از یکصد تن  از فعالان عرب توسط اداره اطلاعات بازداشت شده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید