براثر شلیک مستقیم یک کولبر در مناطق مرزی کشته شد؛ کولبر زخمی در بیمارستانی در تهران جان خود را از دست داد

بر اثر  شلیک مستقیم نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در مناطق مرزی سردشت یک کولبر بر اثر اصابت گلوله این نیروها کشته شد. همچنین کولبری دیگری که در اواخر شهریورماه سال جاری براثر شلیک نیروهای مرزبانی سپاه در مناطق مرزی سقز به‌شدت مجروح  شده بود، پس از گذشت بیش از سه ماه، براثر شدت جراحات وارده در بیمارستانی در تهران جان خود را از دست داد.

بر اساس گزارش‌های منتشرشده در برخی از وب‌سایت‌های حقوق بشری و شبکه‌های اجتماعی، روز جمعه ۶ آذرماه ۱۳۹۸، محمد رشید زاده، کولبر و از اهالی روستای «قله‌رشی» براثر شلیک مستقیم نیروهای مرزبانی مستقر در مناطق مرزی سردشت، براثر اصابت گلوله جان خود را از دست داد.

بر اساس این گزارش و به گفته منابع محلی، عصر روز جمعه نیروهای مرزبانی مستقر در منطقه مرزی «کانی سیو» سردشت در استان آذربایجان غربی، به ظن حمل کالای قاچاق و بدون اخطار قبلی گروهی از کولبران را از فاصله نزدیک هدف قراردادند که براثر شلیک مستقیم این نیروها، آقای رشیدزاده، ۲۸ ساله و اهل روستای «قله‌رشی» جان خود را ازدست‌داده است.

کیهان اکرم

همچنین در گزارشی دیگر و به نقل از شبکه حقوق بشر کردستان آمده است که در تاریخ ۱ دی ۱۳۹۸، کیهان اکرم، کولبر و از اهالی روستای «گویزه کویره» سقز به دلیل جراحات شدید وارده به دلیل اصابت گلوله ماموران مرزبانی در حین کولبری پس از گذشت ۹۸ روز در بیمارستانی در تهران جان خود را از دست داد.

آقای اکرم در تاریخ ۲۴ شهریورماه در منطقه مرزی «سیف» سقز هدف تیراندازی نیروهای مرزبانی سپاه قرارگرفته و  به‌شدت زخمی شده بود. وی  به دلیل شدت جراحات وارده ابتدا به بیمارستانی در سنندج و پس‌ازآن به دلیل وخامت حال جسمانی به بیمارستانی در تهران منتقل شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید