گزارشی از آخرین وضعیت رضا غلام‌حسینی زندانی سیاسی در زندان بندرعباس

رضا غلام‌حسینی معروف به «رضا کلت» بابت اتهامات «اهانت به رهبری» و «تبلیغ علیه نظام» (به ترتیب) به دو و یک سال زندان محکوم شده است. با اعمال ماده ۱۳۴، دو سال از محکومیت وی قابلیت اجرا خواهد داشت و در حال حاضر در زندان بندر عباس محبوس است.

حکم وی توسط دادگاه انقلاب بندرعباس صادر شده است. یک چهارم از میزان محکومیت وی به دلیل عدم اعتراض به حکم دادگاه انقلاب (تسلیم به رای) کاهش یافته است.

یک منبع آگاه در خصوص نحوه بازداشت وی به اطلس زندان‌های ایران گفت: «رضا در اوایل مهر ماه سال جاری بازداشت شده، او پس از بستن درب محل کار خود، حین بازگشت به منزل توسط ماموران اطلاعات بندرعباس بازداشت شد.»

او بعد از بازداشت برای مدتی در اداره اطلاعات بندرعباس نگه‌داری شده و پس از پایان مراحل بازجویی به زندان بندرعباس انتقال یافت. او اکنون برای گذراندن محکومیت ۱۸ ماهه خود در زندان بندرعباس نگه‌داری می‌شود.

جلسه محاکمه این فعال سیاسی در آذر ماه سال جاری در دادگاه انقلاب بندرعباس برگزار شده بود. مدتی بعد حکم صادره به وی ابلاغ شد.

رضا غلام حسینی بلاگر است و گرایشات مارکسیستی دارد. او در صفحه اینستاگرام خود در خصوص مسائل اجتماعی ایران مطالبی منتشر کرده است. وی چند مرتبه به روش «رایگان‌سواری» به چند نقطه ایران و جهان سفر کرده است. آقای غلام‌حسینی در شهر بندرعباس صاحب یک کافه بوده است. ماموران به طور شفاهی اعلام کرده‌اند که او پس از آزادی حق ادامه کار در این مکان را نخواهد داشت.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل