یک روحانی منتقد حکومت توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد

طی روزهای گذشته مأموران اداره اطلاعات ارومیه، عین‌الله رضازاده جویباری، روحانی منتقد حکومت که در شهرستان تکاب در حال سپری کردن دوران تبعید خود بوده است را در منزل شخصی‌اش بازداشت کردند. گفته می‌شود، این شهروند اهل ساری از ابتدا بازداشت در اعتصاب غذا و دارو بسر می‌برد و برخلاف اصل تفکیک جرائم در رابطه با روحانیون زندانی در زندان میاندوآب بسر می‌برد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز شنبه ۴ دی ماه ۱۳۹۸، عین‌الله رضازاده جویباری، روحانی منتقد حکومت، توسط مأموران اداره اطلاعات ارومیه در منزل شخصی خود در شهرستان تکاب بازداشت  و جهت بازجویی به بازداشتگاه این نهاد امنیتی منتقل شد.

از دلایل بازداشت آقای رضازاده جویباری اطلاعات دقیقی در دست نیست، اما بر اساس آنچه به گفته منابع آگاه عنوان‌شده، بازداشت این روحانی به دلیل انتشار مطالب انتقادی در خصوص حکومت و مسئولان نظام در رابطه با جان‌باختگان آبان ماه صورت گرفته است.

یک منبع مطلع در این رابطه به کمپین گفت: «حکم بازداشت آقای رضازاده جویباری از سوی شعبه اول بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب تکاب صادرشده و این در حالی است که ایشان روحانی هستند و می‌بایست رویه قانونی و بازداشت ایشان از سوی دادگاه ویژه روحانیت صورت می‌گرفت.»

به گفته این منبع آگاه، مأموران اداره اطلاعات ارومیه روز شنبه ۴ دی‌ماه،  پس از ورود و بازرسی منزل این روحانی که در شهرستان تکاب در تبعید بسر می‌برد، پس از ضبط برخی از لوازم شخصی، ایشان را بازداشت و به بازداشتگاه اداره اطلاعات ارومیه منتقل کردند.

این منبع مطلع در ادامه گفت: «پس از سه روز این روحانی از بازداشتگاه اداره اطلاعات به زندان میاندوآب منتقل‌شده و این در حالی است که این شخص روحانی بوده و می‌بایست به بند ویژه روحانیت در زندانی دیگر منتقل می‌شد و این  برخلاف روند قانونی و عدم رعایت اصل تفکیک جرائم است.»

گزارش‌شده آقای رضازاده جویباری که دو برادر خود را نیز در جنگ ایران و عراق ازدست‌داده است، پیش‌ازاین نیز توسط دستگاه امنیتی بازداشت و توسط دستگاه قضایی استان مازندران به یک سال زندان و دو سال تبعید به شهرستان تکاب محکوم‌شده بود که پس از پایان دوران حبس در زندان ساری، در حال گذراندن دوران تبعید خود بوده که دوباره بازداشت‌شده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید