آنیشا اسدالهی جهت تحمل حبس بازداشت و به زندان منتقل شد

آنیشا (مریم) اسداللهی، فعال مدنی و از بازداشت‌شدگان روز جهانی کارگر، پس از حضور در شعبه اجرای احکام دادسرا امنیت اوین، توسط ضابطین قضایی بازداشت و جهت تحمل سه ماه حبس به زندان اوین منتقل شد.

بر اساس این گزارش که در کانال اتحادیه آزاد کارگران ایران منتشرشده است، روز شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۸،  آنیشا اسداللهی، پس از احضار در شعبه اجرای احکام دادسرا اوین با دستور رئیس شعبه به زندان اوین منتقل شد.

بر اساس این گزارش، در تاریخ ۱۱ اردیبهشت برابر با اول ماه می، خانم اسداللهی به همراه تعداد دیگری از شرکت‌کنندگان در تجمع روز جهانی کارگر در مقابل ساختمان مجلس در تهران بازداشت و روز شنبه ۱۴ اردیبهشت با قرار کفالت به‌صورت موقت از زندان اوین آزاد شد.

در دادسرای امنیت اوین اتهامات «تبلیغ علیه نظام»، «اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم علیه امنیت ملی» و  «اخلال در نظم عمومی» به این مدرس زبان تفهیم شده بود.

روز شنبه ۱۳ مهرماه خانم اسداللهی، به شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران احضار شد و پرونده ایشان از سوی قاضی ایمان افشاری رییس شعبه مورد رسیدگی قرار گرفت و بر اساس حکم صادره از سوی قاضی پرونده، ایشان از  اتهامات «تبلیغ علیه نظام» و « اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم علیه امنیت ملی» تبرئه شده و بابت اتهام «اخلال در نظم عمومی» به یک سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده بود که بر اساس دادنامه صادره  شش ماه از مدت حبس و ۷۴ ضربه شلاق به‌ حالت تعلیق درآمده است و سه ماه حبس باقیمانده از این حکم نیز به مجازات‌های جایگزین تبدیل‌شده که مواردی از قبیل ۲ ماه خدمت به جانبازان و رونویسی از چند کتاب موردنظر دادگاه مصادیق این مجازات‌های جایگزین هستند.

لازم به توضیح است که ماموران امنیتی برای بار دوم، ساعت ۹ و نیم شب سه‌شنبه ۲۸ خرداد، خانم اسداللهی را در خیابان کمیل تهران در محل کار خود بازداشت و به بند ۲۰۹ وزارت اطلاعات مستقر در زندان اوین منتقل کرده بودند.

یک منبع آگاه به کمپین در رابطه با بازداشت دوباره خانم اسدالهی گفته‌بود: «پس از بازداشت خانم اسدالهی، ۱۲ نفر از نیروهای اطلاعاتی به همراه وی به منزل برادرش رفته و در غیاب او درب منزل را بازکرده، خانه را مورد تفتیش قرار داده و وسایل شخصی برادرش از جمله چند لپ‌تاپ و هارد اکسترنال را با خود بردند. سپس نیروهای امنیتی به منزل آنیشا رفته، آنجا را نیز مورد بازرسی قرار داده و لوازم ایشان را نیز ضبط کردند».

روز سه شنبه ۱۵ مردادماه ۱۳۹۸، آنیشا اسداللهی با تأمین قرار وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی و به‌صورت موقت تا پایان مراحل دادرسی از زندان اوین آزاد شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید