عطاالله رضایی، توسط دادگاه انقلاب به ۸ سال زندان محکوم شد

عطاالله رضایی، شهروند ساکن قم طی حکمی از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی به ۸ سال زندان محکوم شد. این شهروند در خردادماه سال جاری توسط مأموران امنیتی در قم بازداشت‌شده بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز چهارشنبه ۴ دی ماه ۱۳۹۸، عطاالله رضایی، طی حکمی از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی، بابت اتهامات «اجتماع و تبانی علیه نظام»، «تبلیغ علیه نظام» و «توهین به رهبری» مجموعه به ۸ سال زندان محکوم‌شده است.

بر اساس این گزارش آقای عطاالله رضایی از بابت اتهام «اجتماع و تبانی علیه نظام» به ۵ سال زندان به اتهام «تبلیغ علیه نظام» به یک سال زندان و از بابت «اتهام توهین به رهبری» به دو سال زندان از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب محکوم‌شده است که در صورت تایید نهایی این حکم و بر اساس ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی ۵ سال حبس تعزیری در مورد وی اجرا خواهد شد.

این شهروند در تاریخ ۵ خرداد ۱۳۹۸، توسط پلیس فتا و جرایم رایانه ای بازداشت و به بازداشتگاه این نهاد جهت بازجویی منتقل‌ و پس از هفت روز به زندان ساحلی قم منتقل‌شده بود.

آقای رضایی پس از یک هفته بازداشت در زندان قم، دوباره جهت بازجویی به بازداشتگاه اداره اطلاعات قم منتقل شد. وی  سپس به بند یک ـ الف اطلاعات سپاه در تهران منتقل و پس از ۹ روز با پایان مراحل بازجویی به بند ۴ سالن سه زندان اوین منتقل شد.

این شهروند در تاریخ ۴ شهریور ۱۳۹۸، توسط بازپرس نصیری پور، رییس شعبه دوم بازپرسی دادسرای اوین تفهیم اتهام شده و در تاریخ ۶ شهریور، با تأمین وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی به‌صورت موقت از زندان آزاد شده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید