کولبر زخمی در بیمارستان مهاباد جان خود را از دست داد

خضر بینوا، کولبر اهل روستای «درمان آوا» سردشت که بر اثر اصابت گلوله نیروهای مرزبانی سپاه پاسداران مجروح شده بود، پس از ۱۰ روز بستری در بیمارستان مهاباد به دلیل شدت جراحات وارده جان خود را از دست داد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز یک شنبه ۱۵ دی ۱۳۹۸،  خضر بینوا که حین کولبری  هدف مستقیم نیروهای مرزبانی مستقر در منطقه مرزی «کانی سیو» سردشت در استان آذربایجان غربی قرارگرفته بود پس از ۱۰ روز بستری در بیمارستان به علت شدت جراحات وارده درگذشت.

بر اساس این گزارش و به نقل از منابع محلی، عصر روز جمعه ۶ دی ماه، نیروهای مرزبانی مستقر در منطقه مرزی «کانی سیو» سردشت در استان آذربایجان غربی، به ظن حمل کالای قاچاق و بدون اخطار قبلی گروهی از کولبران را از فاصله نزدیک هدف قراردادند که براثر شلیک مستقیم این نیروها، آقای رشیدزاده، ۲۸ ساله و اهل روستای «قله‌رشی» در همان لحظه بر اثر اصابت گلوله جان خود را ازدست‌داده و آقای بینوا، کولبر ۲۵ ساله اهل روستای «درمان آوا» سردشت به دلیل اصابت گلوله ابتدا به بیمارستانی در سردشت منتقل و سپس به دلیل شدت جراحات وارده به مهاباد منتقل می شود که  پس از ده روز  بستری در بیمارستان مهاباد به دلیل شدت جراحات وارده جان خود را از دست داد.

کولبر به افرادی اطلاق می‌شود که به دلیل فقدان اشتغال و مشکلات گسترده اقتصادی در مناطق مرزی از روی ناچاری و با دریافت دستمزدی ناچیز اقدام به حمل کالا از ایران به عراق و برعکس از نقاط «غیررسمی‌ گمرکی» می‌کنند.

از آغاز سال ۹۸ تاکنون ده تن از کولبران در مناطق مرزی براثر شلیک مستقیم نیروهای مرزبانی، سرما، غرق شدن در رودخانه، سقوط از ارتفاع و سقوط بهمن کشته و یا زخمی شدند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید