انتقال دو شهروند از بازداشتگاه ادراه اطلاعات اهواز به زندان سپیدار

محمد و حسن باوی دو برادر و از شهروندان ساکن اهواز که توسط نیروهای امنیتی در اوایل دی ماه بازداشت‌شده بودند، به زندان سپیدار اهواز منتقل شدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز چهارشنبه ۱۱ دی ماه ۱۳۹۸،  محمد و حسن باوی دو برادر و از شهروندان عرب ساکن کوی بهارستان اهواز که توسط مأموران اداره اطلاعات این شهر بازداشت‌شده بودند، پس از اتمام مراحل بازجویی به زندان سپیدار منتقل شدند.

بر اساس این گزارش مأموران اداره اطلاعات اهواز، روز دوشنبه دوم دی‌ماه، پس از ورود و بازرسی منزل، این دو برادر، آنها را بازداشت و به بازداشتگاه اداره اطلاعات جهت بازجویی و اخذ اعترافات منتقل کردند.

کریم دحیمی، فعال حقوق بشر ضمن تأیید این خبر و به نقل از یکی از بستگان این شهروندان به کمپین گفت: نیروهای اداره اطلاعات روز دوشنبه دوم دی ماه، به‌قصد بازداشت حسن باوی وارد منزل این شهروند شدند، اما پس از بازرسی منزل و کشف دو قبضه سلاح شکاری که داری مجوز نیز بوده، برادر دیگر محمد را نیز بازداشت کردند.

بر اساس گفته نزدیکان این دو شهروند، مأموران امنیتی پس از گذشت ده روز و انجام بازجویی برای اخذ اعترافات این دو برادر را از بازداشتگاه اداره اطلاعات به زندان سپیدار اهواز منتقل کردند.

تا این لحظه از دلایل دقیق بازداشت و موارد اتهامی این دو شهروند اطلاعاتی در دست نیست و بازپرس پرونده نیز گزارش اداره اطلاعات اهواز را دقیق و کامل ندانسته و به دلیل انجام تحقیقات بیشتر در این پرونده، تاکنون قرار بازداشت موقت این دو برادر را به‌قرار وثیقه تبدیل نکرده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید