یاسین جمالی توسط دادگاه انقلاب به ۱۴ سال و نیم زندان محکوم شد

یاسین جمالی کسرینه، شهروند ساکن تربت‌ حیدریه، طی حکمی از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی، به ۱۴ سال و نیم زندان محکوم شد. این شهروند در اوایل تیرماه سال جاری توسط نیروهای امنیتی بازداشت‌شده بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز چهارشنبه ۴ دی ماه ۱۳۹۸، یاسین جمالی طی حکمی از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی، بابت اتهامات «اجتماع و تبانی علیه نظام»، «تبلیغ علیه نظام»، «توهین به رهبری» و «توهین به مقدسات» مجموعه به ۱۴ سال و نیم زندان محکوم‌شده است.

بر اساس این گزارش آقای جمالی از بابت اتهام «اجتماع و تبانی علیه نظام» به ۵ سال و نیم زندان به اتهام «توهین به مقدسات» به ۵ سال و نیم زندان به اتهام «تبلیغ علیه نظام» به یک سال زندان و از بابت اتهام «توهین به رهبری» به دو سال و نیم زندان از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب محکوم‌شده است که در صورت تأیید نهایی این حکم و بر اساس ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی ۵ سال و نیم حبس تعزیری در مورد وی اجرا خواهد شد.

یک منبع آگاه در رابطه با بازداشت آقای جمالی به کمپین می‌گوید: «آقای جمالی روز سوم تیرماه، توسط ۱۱ مأمور امنیتی در تربت حیدریه بازداشت و یک شب را در راهروی پلیس امنیت این شهر با دست بند و پابند به صندلی بسته‌شده بود که روز چهارم تیرماه پس از حضور در شعبه اول بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب تربت حیدریه و صدور قرار بازداشت موقت یک ماه، تحت‌الحفظ توسط سه مأمور مسلح امنیتی به شهرستان قم منتقل می‌شود.»

به گفته این منبع آگاه روز پنجم تیرماه، دادستان قم، قاضی بروجردی قرار بازداشت آقای جمالی را تأیید و ایشان به بازداشتگاه پلیس فتا جهت بازجویی منتقل می‌شود.

آقای جمالی پس از پایان بازجویی به زندان ساحلی قم و پس از چند روز دوباره به بازداشتگاه اداره اطلاعات این شهر جهت ضبط اعترافات اجباری منتقل می‌شود.

گزارش‌شده است که طی چند مرحله این شهروند از بند دو اتاق سه زندان ساحلی قم به بازداشتگاه اداره اطلاعات و بازداشتگاه پلیس فتا این شهر منتقل و تحت بازجویی شدید جهت اعترافات اجباری قرارگرفته است.

این شهروند ساکن تربت‌حیدریه در مرداد ماه، از زندان ساحلی قم به قرنطینه زندان اوین منتقل و سپس به بند ۴ سالن سه این زندان منتقل می‌شود.

آقای جمالی در شعبه دوم بازپرسی دادسرای اوین، توسط قاضی نصیری پور، طی چند مرحله مورد بازپرسی قرار می‌گیرد و اتهامات «توهین به مقدسات»، «اجتماع و تبانی علیه نظام»، «توهین به رهبری» و «تبلیغ علیه نظام» به ایشان تفهیم می‌شود.

در تاریخ ۴ شهریور ۹۸، قرار بازداشت موقت این شهروند به وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی تبدیل‌شده و با تأمین این وثیقه از سوی خانواده آقای جمالی در تاریخ ششم شهریورماه به‌صورت موقت از بند ۴ زندان اوین آزاد  می‌شود.

لازم به توضیح است که پیش از این عطا الله رضایی، هم پرونده آقای جمالی، در تاریخ ۴ دی ماه ۹۸، توسط شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ۸ سال زندان محکوم شده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید