صهبا فرنوش، شهروند بهایی توسط دادگاه انقلاب به ۱۶ سال زندان محکوم شد

صهبا فرنوش، شهروند بهایی ساکن تهران  طی حکمی از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری  به ۱۶ سال حبس تعزیری محکوم‌شده است که در صورت تأیید نهایی این حکم و بر اساس ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی ۱۰ حبس تعزیری در مورد وی اجرا خواهد شد. هاشم فرنوش پدر صهبا نیز به دلیل عضویت در محفل بهاییان کرج در تیرماه سال ۶۰ در زندان اوین تیرباران شد و تمامی اموال و دارایی های این خانواده پس‌ازآن مصادره شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، صهبا فرنوش شهروند بهایی طی حکمی از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به ۱۶ سال زندان محکوم‌شده است.

مأموران وزارت اطلاعات صبح روز  یکشنبه ۲۴ آبان ماه ۹۴،  پس از ورود و بازرسی منزل آقای فرنوش وی را بازداشت و به زندان اوین منتقل کردند. در آن زمان گزارش‌شده بود که ۱۵ شهروند بهایی ساکن شهرهای تهران، اصفهان و مشهد به همراه این شهروند در اقدامی هماهنگ بازداشت‌شده بودند.

آقای فرنوش در تاریخ دوم دی ماه ۹۴، پس از پایان مراحل بازجویی با تأمین وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی به‌صورت موقت از زندان اوین آزاد شد.

هاشم فرنوش، پدر صهبا  به اتهام عضویت در محفل بهاییان کرج در تاریخ ۹ آبان ۱۳۵۹ در منزل خود بازداشت و در اول تیرماه ۶۰ در زندان اوین تیرباران می‌شود  و پس‌ازآن تمامی اموال خانواده فرنوش مصادره شده است.

قانون اساسی جمهوری اسلامی، بهاییت را به عنوان دین یا مذهب به رسمیت نمی‌شناسد، بهاییان ایران از حقوق اولیه ای چون حق تحصیل و کار و تشکیل آزادانه مراسم و اعیاد مذهبی محروم‌اند، بازداشت و زندانی کردن بهاییان نیز در طول چهار دهه ادامه داشته است، تعدادی از رهبران و باورمندان به بهاییت نیز در سال‌های ابتدایی استقرار جمهوری اسلامی، اعدام شده و اموال آنان مصادره شده است.

صهبا فرنوش به همراه همسر و فرزندانش
صهبا فرنوش به همراه همسر و فرزندانش

 

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید