امین ماسوری، نویسنده و پژوهشگر به مرخصی درمانی اعزام شد

امین ماسوری، نویسنده و پژوهشگر اهل شهرستان خرم‌آباد که یکم آبان ماه امسال،  جهت اجرای حکم ۱۵ ماه زندان، بازداشت‌شده بود، به دلیل وضعیت نامناسب جسمانی از زندان پارسیلون خرم‌آباد به مرخصی کوتاه‌مدت درمانی اعزام شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز پنج شنبه ۲۶ دی‌ماه ۱۳۹۸، امین ماسوری، نویسنده و پژوهشگر اهل شهرستان خرم‌آباد، به دلیل وضعیت نامناسب جسمانی با سپردن وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی، از زندان  پارسیلون خرم‌آباد، به مدت یک هفته به مرخصی اعزام شد.

روز چهارشنبه اول آبان ماه ۱۳۹۸،  آقای ماسوری در مراجعه به شعبه پنجم اجرای احکام دادسرای خرم‌آباد، توسط ضابطین قضایی بازداشت و به بند قرنطینه زندان مرکزی این شهر منتقل و روز پنج‌شنبه ۹ آبان‌ماه به بند ۳ زندان پارسیلون خرم‌آباد که محل نگهداری مجرمین مواد مخدر با احکام سنگین زندان و حبس ابد است، منتقل شده‌ بود.

پرونده این پژوهشگر اهل شهرستان خرم آباد، روز چهارشنبه اول خردادماه  ۹۸، به همراه دو شهروند دیگر به نام های مجید بیرانوند و مهدی صادقی در شعبه دوم دادگاه انقلاب خرم آباد مورد رسیدگی قرار گرفت.

آقای ماسوری در این پرونده و بر اساس دادنامه صادره که در تیرماه ۹۸ به‌دست وی رسیده است، به‌عنوان «متهم» ردیف اول معرفی‌شده و بابت اتهام «فعالیت تبلیغ علیه نظام» به ۱۵ ماه زندان و به اتهام «توهین به رهبری» به ۸ ماه زندان محکوم می‌شود.

این حکم در دادگاه تجدید نظر عینا تایید و با استناد به ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، ۱۵ ماه از آن قابل اجرا شد.

این نویسنده اهل خرم‌آباد در تاریخ ۲۶ دی ۱۳۹۷، با مراجعه مأموران اداره اطلاعات لرستان به منزل شخصی بازداشت و پس از پس از ده روز و پایان مراحل بازجویی به زندان خرم آباد منتقل  در تاریخ ۱۴ بهمن همان سال با تودیع وثیقه به‌صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از زندان مرکزی خرم‌آباد آزادشده بود.

امین ماسوری نویسنده کتاب‌هایی از جمله «آموزش دهل»، «فرهنگ واژه موسیقی لرستان» و «خنیاگران زاگرسی» است و مدیر مسئولی هفته‌نامه منطقه‌ای «نیش قلم»، مدیر مسئولی پایگاه خبری «چوپی» و مدیر داخلی فصل نامه «نقد کتاب هنر» در پرونده کاری او پر رنگ است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید