مهران زکی نژاد احضار، دستگیر و به زندان گچساران منتقل شد

«مهران زکی نژاد» فعال سیاسی و از بازداشت‌شدگان “اربعین ۱۳۹۲”، چهارشنبه ۳ تیرماه، در زمانی که به دادسرای شهر گچساران احضار شده بود، دستگیر و به زندان این شهر منتقل شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، این فعال سیاسی که پیش‌تر به اتهام “توهین به ماموران دولتی (اطلاعات) در غیاب آنها”، به تحمل ۶ ماه حبس محکوم شده بود، در روز چهارشنبه ۳ تیرماه ۱۳۹۴، به دادسرای شهرستان گچساران احضار شد.

گفته شده در احضاریه «مهران زکی نژاد»، مهلت ۲۰ روزه برای معرفی وی به زندان قید شده بود و در زمان بازداشت ۱۵ روز از آن مهلت باقیمانده بود.

منبع مطلعی از وضعیت این زندانی سیاسی به کمپین گفته: “آقای زکی نژاد در زمان مراجعه به دادسرا، با برخورد بد و ناپسند آقای رشیدی قاضی اجرای احکام مواجهه می‌‌شود و در حالی که ۱۵ روز تا معرفی‌اش به زندان فرصت داشت، در مقابل چشم خانواده‌اش به دستور قاضی اجرای احکام، با دستبند و به زور به زندان گچساران برده شد.”

این منبع افزود: “زکی نژاد یکی از هفت نفری بود که در اربعین سال ۹۲ توسط سپاه دستگیر شدند.”

اشاره این منبع به «مجتبی پورحسن»، «عباس صادق‌پور»، «حمید بزرگ‌زاده»، «حمید مظاهری»، «مهران زکی‌نژاد»، «احسان ارشدی»، «محمدرضا مبارکی» و «علیرضا نژاد» از جوانان روستای «دیل» از توابع شهرستان «گچساران» در استان «کهکیلویه و بویراحمد» است که در دی‌ماه سال ۱۳۹۲ به اتهام “تهیه و توزیع اطلاعیه علیه حکومت اسلامی و رهبر آن خامنه‌ای” توسط سپاه پاسداران بازداشت شدند.

«مهران زکی نژاد» هم‌اکنون در زندان شهرستان گچساران نگهداری می‌شود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید