آرش گنجی، منشی هیئت دبیران کانون نویسندگان ایران با وثیقه آزاد شد

آرش گنجی، منشی هیئت دبیران کانون نویسندگان ایران که در منزل مسکونی خود توسط مأموران امنیتی بازداشت و به بند ۲۰۹ وزارت اطلاعات مستقر در زندان اوین منتقل‌شده بود، پس از گذشت ۲۹ روز، با تأمین وثیقه از زندان اوین آزاد شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، امروز یکشنبه ۲۹ دی ماه ۱۳۹۸، آرش گنجی، منشی هیئت دبیران کانون نویسندگان ایران با تأمین وثیقه ۴۵۰ میلیون تومانی از زندان اوین به‌صورت موقت تا پایان مراحل دادرسی آزاد شد.

تا لحظه تنظیم این گزارش، از دلایل بازداشت و اتهامات علیه این عضو کانون نویسندگان ایران کماکان اطلاع دقیقی در دست نیست.

صبح روز یکشنبه ۱ دی ۱۳۹۸، چند مأمور امنیتی به منزل مسکونی آرش گنجی واردشده و پس از تفتیش منزل مسکونی او و ضبط برخی لوازم منزل و مدارک، او را بازداشت کردند.

اشتفان انگل نویسنده‌ی سرشناس آلمانی در نامه‌ای خطاب به آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل به بازداشت آرش گنجی منشی هیئت دبیران کانون نویسندگان ایران و نیز “صدور حکم‌های سنگین” برای سه تن از اعضای این کانون اعتراض کرد.

اشتفان انگل در این نامه‌ی اعتراضی به بازداشت آرش گنجی اشاره کرده و او را “انسانی آزاد اندیش، با صداقت و مترجمی فرهیخته” دانسته. وی همچنین به صدور حکم ‌های سنگین برای رضا خندان (مهابادی)، بکتاش آبتین و کیوان باژن اشاره کرده و در پایان از آنتونیو گوترش خواهان «جواب» شده است .
اشتفان انگل نامه‌اش را به پن جهانی، رسانه‌ها و سفارت ایران در آلمان رونوشت کرده است.

کانون نویسندگان ایران  نیز در  زمان بازداشت این عضو خود بیانیه‌ای منتشر کرده بود و ضمن محکومیت بازداشت آرش گنجی، خواهان آزادی فوری و بی‌قید و شرط او و همه‌ی زندانیان سیاسی و عقیدتی شده‌ بود.

آرش گنجی، نویسنده و  مترجم آثاری از قبیل «مبارزه بر سر شیوه‌ی تفکر در جنبش طبقه‌ی کارگر»، «غروب خدایان بر فراز نظم نوین جهانی» و مترجم آثاری در حوزه‌های اقتصاد سیاسی است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید