علی مطلبی و سعیده قربانی، توسط دادگاه انقلاب مجموعا به ۸ سال زندان محکوم شدند

علی مطلبی و سعیده قربانی، طی حکمی از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی، مجموعا به هشت سال زندان محکوم شدند. این دو شهروند در تیرماه و خردادماه سال جاری در شهرستان‌های تنکابن و شهریار توسط مأموران امنیتی بازداشت‌شده بودند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، علی مطلبی، شهروند ساکن تنکابن و سعیده قربانی، شهروند ساکن شهریار طی حکمی از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران، بابت اتهامات « اجتماع و تبانی علیه نظام»، «تبلیغ علیه نظام» و «توهین به رهبری» مجموعاً به ۸ سال زندان محکم شدند.

بر اساس دادنامه صادره که در تاریخ چهارم دی‌ماه به‌دست این دو شهروند رسیده است، آقای مطلبی بابت اتهام «اجتماع و تبانی علیه نظام» به پنج سال زندان و خانم قربانی به اتهام« تبلیغ علیه نظام» به یک سال زندان و بابت اتهام« توهین به رهبری» به دو سال زندان محکوم‌شده است که در صورت تأیید نهایی حکم خانم قربانی و بر اساس ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد، یعنی دو سال حبس تعزیری در مورد ایشان اجرا خواهد شد.

علی مطلبی ساعت ۱۲ و نیم بعد از ظهر روز پنجشنبه پنجم تیر ماه ۱۳۹۸، توسط چهار مأمور امنیتی «توأم با خشونت شدید فیزیکی» در مغازه خود در شهرستان تنکابن، پس از بازرسی و ضبط برخی از لوازم شخصی‌اش مانند تلفن همراه و … بازداشت شد.

آقای مطلبی از بازداشتگاه پلیس فتا قم، جهت ضبط اعترافات تلویزیونی به اداره اطلاعات قم منتقل شده و پس از پایان مراحل بازجویی به زندان ساحلی قم منتقل‌ و در تاریخ ۵ مرداد پس از گذشت یک ماه و با قرار وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی، به‌صورت موقت از این زندان آزاد می‌شود.

آقای مطلبی از بازداشتگاه پلیس فتا قم، جهت ضبط اعترافات تلویزیونی به اداره اطلاعات قم منتقل می شود. وی پس از پایان مراحل بازجویی به زندان ساحلی قم منتقل‌شده و در تاریخ ۵ مرداد پس از گذشت یک ماه و با قرار وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی، به‌صورت موقت از این زندان آزاد می‌شود.

سعیده قربانی از دیگر بازداشت‌شدگان این پرونده ساعت چهار بعدازظهر روز جمعه ۱۴ خرداد ۹۸،  توسط مأموران امنیتی (دو مرد و یک زن) پس از ورود و بازرسی منزلش در شهریار و ضبط  لوازم شخصی بازداشت‌ و جهت بازجویی به بازداشتگاه پلیس فتا قم منتقل می‌شود.

به گفته یک منبع آگاه، در هنگام بازداشت خانم قربانی که توأم با خشونت صورت گرفته، مأموران حتی به وی اجازه ندادند که به همسایه خود جهت مطلع شدن تنها فرزند دخترش از این واقعه اطلاع‌رسانی کند و پس از انتقال وی در اتومبیل به ایشان چشم‌بند و دست بند زده و تحت تحت الحفظ به بازداشتگاه پلیس فتا در قم منتقل می شود.

بر اساس این گزارش، خانم قربانی پس از هفت روز  و پس از پایان مراحل بازجویی در تاریخ ۲۰ خرداد، به بند نسوان قم منتقل و پس از ۳۵ روز به زندان اوین منتقل شد.

پس از تفهیم اتهامات توسط شعبه دوم بازرسی دادسرای امنیت اوین به ریاست بازپرس نصیری برای این شهروند قرار کفالت صادره شده و در تاریخ ۲۸ مرداد با تأمین قرار کفالت ۱۵۰ میلیون تومانی به‌صورت موقت از زندان اوین آزاد می‌شود.

لازم به توضیح است که همایون پرهیزکار، یاسین جمالی کسرینه، عطا الله رضایی و امیر پورنگ سرمدی طهرانی، از دیگر «متهمان» این پرونده، در تاریخ ۴ دی ماه ۹۸، توسط شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی به ترتیب به ۱۶ سال و نیم زندان و ۷۴ ضربه شلاق، ۱۴ سال و نیم، ۸ سال و ۸ سال، زندان محکوم شده بودند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید