محی الدین ابراهیمی، شهروند کُرد برای بار دوم به اعدام محکوم شد

محی الدین ابراهیمی، شهروند کُرد اهل روستای آلکاوی از توابع اشنویه که در زندان ارومیه بسر می‌برد، برای دومین بار از سوی دادگاه انقلاب به اعدام محکوم شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز شنبه ۲۸ دی ماه ۱۳۹۸، بر اساس حکم ابلاغ‌شده به محی‌الدین ابراهیمی، شهروند کُرد محبوس در زندان ارومیه، وی برای بار دوم به اتهام «بغی» از سوی قاضی علی شیخ لو، رییس شعبه دوم دادگاه انقلاب ارومیه به اعدام محکوم شده است.

شبکه حقوق بشر کردستان ضمن تایید این خبر در وب سایت خود نوشته است، صدور این حکم در حالی صورت گرفته که در مردادماه سال گذشته نیز این زندانی سیاسی در همین شعبه به اتهام «بغی» به اعدام محکوم شده بود. این حکم پس از اعتراض این زندانی سیاسی به شعبه ۱۹ دیوان عالی کشور ارجاع و به دلیل «نقص تحقیقات» حکم اعدام صادره نقض و مجددا به شعبه دو دادگاه انقلاب ارومیه ارجاع داده بود.

آقای ابراهیمی در تاریخ ۱۲ آبان‌ ٩۶ در اثر تیراندازی نیروهای سپاه مستقر در پاسگاه مرزی ”بیمضرتە“ اشنویه بشدت مجروح و سپس بازداشت شده است.

به گزارش برخی وب سایت های حقوق بشری، این زندانی محکوم به اعدام پس از زخمی شدن به بیمارستانی در ارومیه منتقل و بدون تکمیل دوره درمان به بازداشتگاه اطلاعات سپاه سیدالشهدا ارومیه منتقل و به اتهام “همکاری و عضویت در یکی از احزاب کُرد اپوزیسیون حکومت ایران” مورد بازجویی و ضرب و شتم قرار گرفته بود.

آقای ابراهیمی در سال ۸۹ به اتهام «همکاری با یکی از احزاب کُرد اپوزیسیون» توسط نیروهای امنیتی بازداشت و بعد از تحمل ۱۴ ماه حبس از زندان مرکزی ارومیه آزاد شده بود.

گفتنی است، نورالدین ابراهیمی، برادر این زندانی محکوم به اعدام، اردیبهشت ماه سال ۹۶، در حین کولبری در اثر شلیک ازسوی نیروهای انتظامی در منطقه مرزی شابتان کشته شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید