چهار شهروند بهایی ساکن کرمان توسط دادگاه تجدید نظر به احکام زندان محکوم شدند/ سند

نیما رجب‌زاده، آرمان بندی امیرآباد، امرالله خالقیان و احسان الله امیری‌نیا، چهار شهروند بهایی ساکن کرمان، توسط شعبه اول دادگاه تجدیدنظر استان کرمان، مجموعاً به ۱۶ ماه زندان محکوم شدند. این شهروندان پیش از این طی حکمی از سوی شعبه اول دادگاه انقلاب کرمان بابت «عضویت در تشکیلات بهایی به جهت برهم زدن امنیت کشور» هرکدام به ۵ سال حبس تعزیری محکوم شده بودند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز چهارشنبه ۲۵ دی ماه ۱۳۹۸، کرمان امرالله خالقیان، احسان الله امیری نیا، نیما رجب‌زاده و آرمان بندی امیرآباد، چهار شهروند بهایی ساکن کرمان، براساس رای صادر شده توسط شعبه اول دادگاه تجدیدنظر استان کرمان مجموعاً به ۱۶ ماه زندان محکوم شدن

در دادنامه صادره از سوی شعبه اول دادگاه تجدیدنظر کرمان نوشته‌شده، تجدید نظر خواهی آقای داریوش حلیم و خانم شادی حلیمی و آقای محمود بهزادی راد به وکالت آقایان امرالله خلقیان فرزند شجا ع الدین ۲-نیما رجب زاده فرزند منوچهر ۳- احسان اله امیری فرزند محمد ۴- آرمان بندی امیرآبادی فرزند امراله نسبت به دادنامه صادره از شعبه اول انقلاب شهرستان کرمانکه مشعر بر محکومیت مشارالهیم( هرچهار نفر) از حیث اتهام عضویت در گروهی که قصد بر هم زدن امنیت کشور را دارند به تحمل پنج سال حبس می باشد، لیکن با عنایت به فقدان سابقه کیفری مشارالیهم را جملگی مستحق تخفیف دانسته و حبس تعیینی را با استناد به مواد ۳۷ و ۳۸ از قانون مجازات اسلامی با دو درجه تخفیف به چهار ماه تقلیل و تأیید می‌نماید. رأی قطعی است.

نیما رجب‌زاده، آرمان بندی امیرآباد، امرالله خالقیان و احسان الله امیری‌نیا، سال ۱۳۹۵ بازداشت شده بودند و یک‌سال پس‌ازآن در سال ۱۳۹۶ در شعبه اول دادگاه انقلاب کرمان مجموعاً به ۲۰ سال حبس تعزیری محکوم شدند.

جلسه رسیدگی به پرونده این ۴ شهروند بهایی پیش تر و در روز یکشنبه ۸ اردیبهشت ماه سال جاری در شعبه اول تجدید نظر استان کرمان برگزار شده بود. 

 

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید