افشین حسین پناهی با پایان مرخصی به زندان بازگشت

Afshin_hosein_panahi-kamainhr.info_

افشین حسین پناهی، فعال مدنی بعد از پنج روز مرخصی به زندان بازگشت.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، افشین حسین پناهی، فعال مدنی محبوس در زندان مرکزی سنندج روز سه‌شنبه اول بهمن‌ماه ۹۸، با پایان مرخصی ۵ روزه‌اش به زندان بازگشت.

این زندانی با سپردن وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی به مرخصی درمانی آمده‌بود.

امجد حسین‌پناهی، فعال حقوق بشر و برادر رامین و افشین حسین‌پناهی، به کمپین گفت: « افشین مدت هاست از درد پا و کمر رنج می کشد و خانواده او تقاضا کرده بود که وی را خارج از زندان درمان کنند که بعد از درخواست مکرر خود افشین و نزدیکانش با مرخصی‌اش موافقت شد، اما متاسفانه وی بعد از پنج روز و اینکه هنوز بطور کامل سلامتی خود را بدست نیاورده‌بود، روز سه‌شنبه به زندان بازگشت.»

افشین حسین پناهی پیش‌تر در روز شنبه ۲۱ مهرماه ۹۷، با قید وثیقه ۴۰۰ میلیون تومانی به مرخصی چند روزه رفته‌بود.

این فعال مدنی که سابقه همکاری با نهادهای محیط زیستی را در کارنامه خود دارد، آبان ماه  ۱۳۹۶ در شعبه یکم دادگاه انقلاب به ریاست قاضی سعیدی به اتهام برگزاری مراسم نوروز و همکاری با یکی از احزاب کردی به هشت سال و نیم زندان محکوم شد.

‎افشین حسین‌پناهی پیش‌تر در تاریخ ۵ تیرماه ۹۶، سه روز پس از بازداشت رامین حسین پناهی، در منزل شخصی خود از سوی ماموران امنیتی بازداشت شده بود.

‎این شهروند کُرد که سابقه همکاری با نهادهای محیط زیستی را در کارنامه خود دارد، در سال ۹۰ طی پیگیری پرونده مرگ مشکوک برادرش”اشرف حسین پناهی” به اتهام ” تبلیغ علیه نظام” به یک سال محکوم و  با پایان یافتن دوران محکومیتش از زندان آزاد شده بود.

رامین حسین‌پناهى برادر کوچکتر افشین حسین‌پناهی و فعال سیاسی ۲۴ ساله متولد روستای قروچای شهرستان دهگلان بود که سحرگاه روز شنبه ۱۷ شهریور ۹۷ به همراه زانیار و لقمان مرادی دو زندانی سیاسی دیگر در یکی از پایگاه‌های سپاه پاسداران در تهران اعدام شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید