توحید امیر امینی و کیانوش اصلانی توسط دادگاه تجدید نظر مجموعا به ۱۲ سال و نیم زندان محکوم شدند

توحید امیر امینی و کیانوش اصلانی قوجه بیگلو، دو تن از فعالان ترک (آذربایجانی) محبوس در زندان اوین، طی حکمی از سوی قاضی زرگر، رییس شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران، مجموعاً به ۱۲ سال و نیم زندان محکوم شدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران طی حکمی توحید امیر امینی و کیانوش اصلانی، دو زندانی محبوس دربند چهار زندان اوین را مجموعاً به ۱۲ سال و نیم زندان محکم کرد.

بر اساس دادنامه صادره از سوی شعبه ۳۶،  آقای امیر امینی و امیراصلانی بابت اتهام «اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت ملی» به ترتیب به ۷ سال و نیم زندان و پنج سال زندان و دو سال ممنوعیت در عضویت در گروه‌ها و دسته‌جات سیاسی محکوم شدند.

دادگاه این دو فعال آذربایجانی روز یکشنبه ۲ تیرماه ۱۳۹۸ برگزار شده‌بود.

شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران، به ریاست قاضی ایمان افشاری، توحید امیر امینی را بابت اتهام “اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت ملی” به هفت سال و نیم زندان و به اتهام “فعالیت تبلیغی علیه نظام”  به یک سال و نیم زندن محکم کرده بود. کیانوش اصلانی نیز  بر اساس رای این دادگاه بابت اتهام  “اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت ملی” به ۵ سال زندان محکوم و  از بابت اتهام تبلیغ علیه نظام تبرئه شده بود. همچنین کیانوش اصلانی به مدت دو سال از عضویت در گروه‌ها و دسته‌جات سیاسی محروم شده بود.

کیانوش اصلانی قوجه بیگلو دانشجوی مقطع فوق لیسانس رشته مهندسی عمران دانشگاه آزاد تهران و توحید امیر امینی از فعالان مدنی هستند که روز چهارشنبه اول اسفند ۱۳۹۷ به هنگام پخش پوسترهای مرتبط با روز جهانی زبان مادری در تهران بازداشت و به بازداشتگاه ۲۰۹ وزارت اطلاعات منتقل شدند. این دو شهروند اردبیلی پس از پایان مراحل بازجویی به بند ۴ زندان اوین منتقل شدند.

بیشتر بخوانید:

جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده توحید امیرامینی و کیانوش اصلانی برگزار شد

صدور کیفر خواست برای کیانوش اصلانی و توحید امیر امینی

دو شهروند اهل اردبیل در تهران بازداشت شدند

توحید امیرامینی شهروند اهل اردبیل به بند ۴ زندان اوین منتقل شد

تداوم بازداشت توحید امیرامینی و کیانوش اصلانی در زندان اوین

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید