باسم مرادی و سردار اُزموش توسط دادگاه انقلاب مجموعا به ۳۰ سال زندان محکوم شدند

طی روزهای گذشته باسم مرادی شهروند اهل کامیاران و سردار اُزموش شهرند اهل ترکیه، طی حکمی از سوی دادگاه انقلاب سنندج و ارومیه مجموعاً به ۳۰ سال زندان محکوم شدند.

باسم مرادی بر اساس رأی صادره از سوی شعبه اول دادگاه انقلاب سنندج بابت اتهام «عضویت در حزب حیات آزاد کردستان (پژاک)» به ۵ سال و به اتهام «جاسوسی» به ۱۰ سال حبس محکوم شد. سردار ازموش نیز توسط شعبه دوم دادگاه انقلاب ارومیه به ریاست قاضی شیخ لو  بابت اتهام «عضویت در حزب کارگران کردستان(پ‌ک‌ک)» به ۱۵ سال زندان محکوم شده است.

بر اساس گزارش منتشر شده در وب سایت شبکه حقوق بشر کردستان، آقای مرادی در تاریخ ۹ اردیبهشت‌ماه سال جاری توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد و در اوایل مردادماه در ملاقاتی کوتاه با خانواده‌اش در بازداشتگاه اداره اطلاعات سنندج، از فشار بازجویان جهت اعتراف به‌دست داشتن در یک سناریوی امنیتی خبر داده بود.

وی پس از پایان مراحل بازجویی به زندان کامیاران منتقل شده و درتاریخ ۱۴ دی‌ماه با سپردن وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی از زندان آزاد شده بود.

سردار اُزموش روز ۲۰ آذرماه توسط نیروهای امنیتی ارومیه بازداشت شده و پس از ده روز بازجویی توسط نهادهای امنیتی به زندان مرکزی ارومیه منتقل شده بود.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل