پروین ادوایی، جهت تحمل حبس به زندان منتقل شد

پروین ادوایی، جهت تحمل حبس به کانون اصلاح و تربیت سنندج منتقل شد. این فعال مدنی کُرد در دادگاه بدوی به ۵ سال زندان محکوم‌شده بود که این حکم پس از اعتراض در دادگاه تجدیدنظر به دو سال زندان کاهش یافت.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی،  روز پنج شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۸، پروین ادوایی، جهت تحمل محکومیت دوساله خود به کانون اصلاح و تربیت سنندج منتقل شد.

خانم ادوایی بابت اتهام «همکاری با یکی از احزاب کرد اپوزسیون حکومت ایران (پژاک)» توسط دادگاه انقلاب مریوان، به ۵ سال زندان محکوم‌شده بود که این حکم پس از اعتراض و رسیدگی دوباره در دادگاه تجدیدنظر به ۲ سال حبس کاهش یافت.

این فعال کُرد روز شنبه، ۵ مرداد ۹۸، توسط مأموران امنیتی در مریوان و در منزل پدری خود بازداشت پس از گذشت ۹۰ روز بازداشت با تأمین وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی از کانون اصلاح و تربیت سنندج به‌صورت موقت آزاد شد.

منابع مطلع در این رابطه به کمپین گفته بودند: «مأموران امنیتی روز شنبه ۵ مرداد پس از بازداشت خانم ادوایی در منزل پدری ایشان و پس از بازرسی منزل برخی از لوازم شخصی این شهروند را نیز ضبط کردند.»

روز یکشنبه هفتم مهرماه سال جاری خانم ادوایی از بازداشتگاه اداره اطلاعات به کانون اصلاح و تربیت سنندج که به بند زنان این شهر شناخته می‌شود منتقل شده بود.

گفته می‌شود که خانم ادوایی پیش از بازداشت پیگیری پرونده آزار جنسی یک کودک از اهالی روستای «سلین هورامان» بوده و همچنین از فعالان مدنی شهر مریوان در حوزه‌های زنان و کودکان نیز بوده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید