محکومیت خسرو صادقی بروجنی به ۸ سال زندان

خسرو صادقی بروجنی.el

خسرو صادقی بروجنی، کارشناس جامعه شناسی، توسط شعبه ۲۸دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی محمد مقیسه به ۸ سال حبس تعزیری محکوم شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، خسرو صادقی بروجنی، کارشناس جامعه شناسی و از متهمان پرونده نیشکر هفت تپه،طی حکمی با اتهام «اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت ملی داخلی و خارجی» به ۵ سال حبس، از بابت اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام» به یک سال حبس و با اتهام «توهین به بنیانگذار جمهوری اسلامی» به ۲سال حبس تعزیری محکوم شده است.

وی ضمن تایید این خبر در صفحه شخصی خود در فیس بوک نوشت:

«به ۸ سال زندان محکوم شدم.
شعبه دوم دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه من را به اتهام اجتماع و تبانی علیه امنیت داخلی/خارجی (۵سال)، فعالیت تبلیغی علیه نظام (یک سال) و توهین به بنیانگذار جمهوری اسلامی (دو سال) مجموعاً به هشت سال حبس تعزیری محکوم کرد.»
در صورت تایید این حکم در دادگاه تجدیدنظر، با استناد به ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد، بابت اتهام “اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت ملی داخلی و خارجی” یعنی ۵ سال حبس تعزیری قابل اجرا خواهد بود.

جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات خسرو صادقی بروجنی در ۶ مردادماه سال جاری و در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی محمد مقیسه برگزار شده بود.

آقای بروجنی در ۱۸ اردیبهشت ماه سال ۹۸ بعد از احضار به شعبه ۲ دادسرای اوین بازداشت شد و پس از تفهیم اتهام مورد بازجویی قرار گرفت.

قرار بازداشت ایشان تبدیل به قرار وثیقه ۳۰۰ میلیون تومانی شدو نهایتا در تاریخ ۲۳ اردیبهشت ماه ۹۸ با تودیع قرار وثیقه، به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از زندان اوین آزاد شده بود.

خسرو صادقی بروجنی کارشناس جامعه شناسی، ضمن پژوهش در حوزه‌ی نئولیبرالیسم و اقتصاد سیاسی ایران، مقالاتی را در این زمینه نوشته است. کتاب “نئولیبرالیسم در بوته نقد” و ”جهانی‌سازی و نابرابری” از جمله کتاب های منتشر شده به قلم  او هستند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید