هجوم و درگیری شدید گارد ویژه زندان رجایی شهر با زندانیان عقیدتی ـ سیاسی اهل سنت

گارد ویژه زندان رجایی شهر جهت بازرسی به سالن ۱۱ در اندرزگاه۴ محل نگهداری زندانیان عقیدتی اهل سنت هجوم برده که این بازرسی بدنی بدلیل رفتار توهین آمیز از سوی ماموران گارد زندان با «خشونت فیزیکی» همراه شد. درحین بازرسی زندانیان توسط ماموران گارد، وسایل عده‌ای از زندانیان مفقود، شکسته و وسایل برخی از زندانیان هم مصادره و سپس به انبار زندان منتقل شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ صبح روز یکشنبه۱۳ بهمن ۱۳۹۸، گارد ویژه زندان رجایی شهر جهت بازرسی به سالن ۱۱ در اندرزگاه ۴ هجوم بردند که در پی بی احترامی ماموران گارد به زندانیان عقیدتی ـ سیاسی در حین بازرسی بدنی با درگیری شدید همراه شد.

در پی این بازرسی و بدلیل «خشنوت فیزیکی» از سوی ماموران گارد زندان، تلفن سالن ۱۱، به دستور رئیس زندان قطع شد و زندانیان به هیچ عنوان امکان تماس با خانواده های خود را نداشتند.

کمتر از یک‌سال است که محکومان جدید زندانیان عقیدتی ـ سیاسی اهل سنت به سالن ۱۱ در اندرزگاه۴  که ریاست به عهده ولی محمدی است، منتقل می شوند.

به گفته زندانیان، گارد زندان رجایی شهر از همان ابتدای ورود برای بازرسی به دنبال بهانه ای  برای درگیری و به دنبال آن، سرکوب زندانیان عقیدتی ـ سیاسی اهل سنت در سالن ۱۱ بودند.

قابل ذکر است در زمان ریاست الله کرم عزیزی نیز این درگیری ها و سرکوب زندانیان اتفاق افتاده و مسبوق به سابقه است و تبدیل به امری عادی برای مسئولان زندان شده است.

قابل توجه است، بعد از ریاست الله کرم عزیزی، بعد از هجوم ماموران گارد زندان جهت بازرسی، سربازان گارد زندان اقدام به خوردن مواد غذایی زندانیان کرده اند.

این اقدام در زمان روئسای قبلی زندان هم دیده شده اما سربازان گارد، مخفیانه و غیرعلنی دست به این اقدام می زدند و در صورت مشاهده و اطلاع رئیس زندان، با سربازان خاطی برخورد می شد. اما سربازان زندان از زمان ریاست عزیزی، به صورت آشکارا و بدون هیچ ترسی اقدام به خوردن مواد غذایی زندانیان می کنند.

هجوم و سرکوب زندانیان عقیدتی سیاسی اهل سنت  بارها  از سوی گارد ویژه زندان و به دستور الله کرم عزیزی، رئیس زندان اتفاق افتاده است.در چند ماه گذشته سربازان گارد به سالن ۳۶ در اندرزگاه ۱۰نیز هجوم بردند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید