محکومیت رضوانه احمدخانبیگی، فعال مدنی به ۶ سال زندان در طی پرونده سازی جدید/سند

احمدخانبیگی/ee

رضوانه احمد خانبیگی، توسط شعبه ۲۴ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی عموزاد به ۶ سال زندان دیگر محکوم شد. این فعال مدنی محبوس در زندان پیش‌تر از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران، به ریاست قاضی ایمان افشاری، به اتهام “اجتماع و تبانی بر ضد امنیت کشور و تبلیغ علیه نظام” به ۴ سال و ۵ ماه زندان محکوم شده‌بود که این حکم عینا در دادگاه تجدید نظر تایید شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ روز شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۸، بر اساس حکم صادره از سوی قاضی عموزاد، رییس شعبه ۲۴ دادگاه انقلاب این فعال مدنی به ۶ سال زندان محکوم شد. جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات جدید مطرح شده از سوی اطلاعات سپاه برای رضوانه احمدخانبیگی، روز گذشته ۱۲ بهمن برگزار شده بود.

طی این حکم، اتهامات جدید مطرح شده برای این فعال مدنی، «اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم بر ضد امنیت داخلی/خارجی» و «فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران(بنزین)» عنوان شده است.

در قسمتی از این دادنامه صادره آمده است: «رضوانه احمد خان بیگی فرزند تقی متولد ۱۳۶۹ ساکن تهران متاهل متهم است به اجتماع و تبانی به ارتکاب جرم علیه امنیت ملی و فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی با عنیات به محتویات پرونده و مفاد کیفر خواست صادره و گزارش سازمان اطلاعات سپاه و تحقیقات معموله و ا قاریر متهم در محل تحقیقات مقدماتی مبنی در حضور در تجمع و فعالیت گسترده در فضای مجازی و کانالها و گروهای معاند نظام و دفاعییات بلاوجه متهم در مرحله دادرسی به تحمل ۵ سال حبس با احتساب ایام بازداشت قبلی بابت اجتماع و تبانی و به اتهام فعالیت تبلیغی نظام علیه جمهوری به یکسال حبس محکوم می شود. بر اساس ماده ۱۳۴ در هریک از موارد فوق مجازات اشد قابل اجراست. رای صادره حضوری تلفنی و ظرف مهلت بیست روز از ابلاغ قابل تجدید نظر خواهی در محاکم تجدید نظر استان تهران می باشد.»

رضوانه احمدخان بیگی پیش‌تر نیز در ۱۹ دی‌ماه ۹۷ به همراه دو شهروند دیگر در تهران بازداشت شده‌بود.

پیش از این گزارش شده‌بود؛ پرونده «امیر صدیق آرا» و «علی امینی آملشی» که به همراه خانم خان‌بیگی بازداشت‌شده‌بودند، جهت اجرای حکم به شعبه اول اجرای احکام دادسرای اوین، ارسال شده‌است.

حکم چهار سال و پنج ماه حبس تعزیری، رضوانه احمدخان‌بیگی، فعال مدنی که از ۲۶ آبان‌ماه در بند دو الف سپاه، مستقر در زندان اوین، دربازداشت به‌سر می‌برد، در شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر تهران عینا تایید شده است.

بنا به گفته منابع کمپین؛ خانم رضوانه خان بیگی به دلیل ابتلا به بیماری صرع و بیماری‌های عصبی نیاز به استفاده از داروهای خاص خود را دارد و همین موضوع نزدیکان او را نسبت به وضعیتش نگران کرده‌است.

سند / احمد خان بیگی

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید