سلیمان کاظمی جهت تحمل محکومیت به زندان منتقل شد

سلیمان کاظمی، فعال ترک (آذربایجانی)، جهت تحمل محکومیت به زندان اهر منتقل شد. این شهروند ساکن اهر در دادگاه بدوی به هفت ماه حبس تعزیری محکوم شده بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ صبح روز دوشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۸، سلیمان کاظمی، فعال ترک (آذربایجانی)  جهت تحمل حکم ٧ ماه حبس تعزیری به زندان اهر منتقل شده است.

روز یکشنبه ۱۸ شهریورماه  ۱۳۹۷، شعبه سوم دادگاه تجدید نظر استان آذربایجان شرقی به ریاست قاضی بهلول علیزاده و مستشاری قاضی حسین فرشی رادور، احکام زندان شش تن از فعالین مدنی شهرستان اهر از جمله سلیمان کاظمی را عینا تایید کرد.

قاضی دادگاه تجدید نظر با توجه به اینکه روند دادگاه در مرحله بدوی را وفق موازین حقوقی رسیدگی و فاقد اشکال دانسته است رای دادگاه بدوی را عینا تایید کرده است.

درتاریخ ۱۵ آبانماه سال ۹۴ صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در یکی از برنامه‌های تلوزیونی‌ کودکان و نوجوانان با تولید محتوایی توهین‌آمیز علیه شهروندان تُرک آذربایجانی منجر به اعتراضات خیابانی در شهرهای دو استان آذربایجان غربی و شرقی شد.

شهرستان اهر یکی از کانون بزرگ اعتراضات شهری بود که ده‌ ها نفر در آنجا بازداشت شدند.

محاکمه بازداشت‌شدگان ماه‌ها ادامه داشت، نهایتا در بیست و سوم مهرماه ۹۶، شعبه یک دادگاه انقلاب اهر، هفت تن از شهروندان معترض بازداشت شده را به احکام زندان محکوم کرد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید