محمد مهدوی‌ فر، فعال مدنی به ۹ سال زندان محکوم شد

MAHDAVIFAR-campain.info

محمد مهدوی‌ فر، فعال مدنی با اتهامات، «تبلیغ علیه نظام» و «اقدام علیه امنیت کشور» به ۹ سال زندان محکوم شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ محمد مهدوی فر، فعال مدنی توسط دادگاه کیفری آران و بیدگل با اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام»به یک سال و شش ماه حبس وبا اتهام « تحریک مردم به جنگ و کشتار با یکدیگر به‌قصد برهم زدن امنیت کشور» به هفت سال و شش ماه  حبس محکوم شد. با استناد به ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی هفت سال و شش ماه حبس تعزیری در خصوص آقای مهدوی فر قابل اجرا خواهد بود.

آقای مهدوی‌‌فر به همراه سیزده تن از فعالان مدنی و سیاسی داخل کشور با امضای بیانیه‌ای مشترک موسوم به ۱۴ تن در روز سه‌شنبه، ۲۱ خردادماه ۹۸ و انتشار آن در صفحه تلگرام خود، خواستار استعفای علی خامنه‌ای از رهبری و تغییر قانون اساسی شده بود.

این فعال مدنی، جانباز دوران جنگ و سراینده شعر الفبا روز شنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۸، از سوی ماموران امنیتی در آران و بیدگل با اتهام “توهین به رهبری” و پس از آزادی از زندان دستگرد اصفهان و تبعید به شهرستان سرباز و در زمانی که به مرخصی آمده‌بود بازداشت شد.

محمد مهدوی‌فر ۴۸ ساله، غواص و تخریب‌چی جنگ هشت ساله ایران و عراق، شهریور ۱۳۹۶ در دادگاه انقلاب آران و بیدگل به اتهام “تبلیغ علیه نظام”، “توهین به رهبری” و “توهین به آیت‌الله خمینی”، به ۳ سال حبس تعزیری و ۴ سال تبعید به شهرستان خاش در جنوب شرقی ایران محکوم‌ شده‌بود، پس از اعتراض به رای صادره، حکم وی از سوی دادگاه تجدیدنظر به ۲ سال حبس تعزیری تقلیل پیدا کرد.

وی در ۲۴ دی‌ماه ۹۶ در مشهد بازداشت و برای تحمل دوران محکومیت دو ساله خود به زندان مرکزی اصفهان منتقل شده‌بود.

این شاعر اهل آران و بیدگل پیش‌تر نیز به اتهام سرودن شعر الفبا، مورد بازجویی قرار گرفت و از سوی شعبه ۱۰۵ کیفری دو دادگستری استان کاشان به اتهام «نشر اکاذیب» محاکمه و به یک‌‌سال‌ و نیم حبس محکوم شده بود. اتهام «نشر اکاذیب» به این شاعر اهل آران و بیدگدل در مرداد ۱۳۹۵ از سوی «حمیدرضا امانی» ریاست شعبه بیست‌وسوم دادگاه تجدیدنظر استان اصفهان به «فعالیت تبلیغاتی علیه نظام» تغییر یافت و حکم صادره از یک سال و نیم حبس به ده ماه حبس تقلیل یافت و با رعایت بند ب از ماده ۳ قانون وصول مجازات تایین شده برای «محمد مهدوی فر» به سی میلیون ریال جزای نقدی تبدیل شد.

محمد مهدوی‌فر تا کنون بارها به دلیل اشعار، نامه‌های خطاب به رهبر جمهوری اسلامی ایران، نامه به پاپ، باراک اوباما و همچنین شرکت در تجمعات مسالمت‌آمیز بازداشت و بارها با اتهاماتی چون «تبلیغ علیه نظام»، «توهین به رهبری»، «اخلال در نظم عمومی» مواجه شده‌است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید