نرگس منصوری، فعال مدنی و از امضا کنندگان بیانیه استعفای خامنه‌ای به ۶ سال زندان محکوم شد

نرگس منصوری، از فعالان سیاسی و مدنی در ارتباط با نامه درخواست استعفای علی خامنه‌ای و از اعضای سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه، توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری به ۶ سال زندان و «به‌عنوان مجازات تکمیلی تحت عنوان کار معین(رونویس از روی کتاب)» و «به مدت دو سال ممنوعیت در عضویت در احزاب، دستجات سیاسی و اجتماعی» محکوم شد. همچنین گزارش‌شده است که از حضور خانم منصوری علیرغم سابقه ۲۵ سال خدمت در شرکت اتوبوسرانی تهران و حومه تا روشن شدن وضعیت پرونده ممانعت به عمل‌آمده و حقوق و مزایای ایشان نیز تا اطلاع ثانوی قطع شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۸، نرگس منصوری، طی حکمی از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ۶ سال زندان و «به‌عنوان مجازات تکمیلی تحت عنوان کار معین رونویس از روی دو کتاب» و «به مدت دو سال ممنوعیت در عضویت در احزاب، دستجات سیاسی و اجتماعی» محکوم شده است.

بر اساس دادنامه صادره، خانم منصوری از بابت «اتهام اجتماع و تبانی علیه نظام جمهوری اسلامی» به ۵ سال زندان و به اتهام «تبلیغ علیه نظام» به یک سال زندان و «به‌عنوان مجازات تکمیلی تحت عنوان کار معین(رونویس از روی دو کتاب عدالت در گرداب و داء)» و «به مدت دو سال ممنوعیت در عضویت در احزاب، دستجات سیاسی و اجتماعی» محکوم شد.

اتهامات «اجتماع تبانی علیه نظام»، «تبلیغ علیه نظام»، «تشویق به فساد و فحشا» و «اخلال در نظم و آسایش عمومی» به این فعال  مدنی در شعبه دوم بازپرسی دادسرای اوین، توسط بازپرس نصیری پور تفهیم شده بود که  خانم منصوری از اتهامات «تشویق به فساد و فحشا» و «اخلال در نظم و آسایش عمومی» تبرئه و برای ایشان قرار منع تعقیب صادر شد.

خانم منصوری روز یکشنبه  ۲۰ مرداد ۱۳۹۸، هنگام مراجعت از محل کار خود، پس از توقف سرویس کارکنان شرکت واحد اتوبوس‌رانی توسط مأموران اطلاعات سپاه بازداشت و جهت بازجویی به بند دو الف این نهاد امنیتی در زندان اوین منتقل شد.

این فعال مدنی از روز پنجم بازداشت به دلیل توهین و فشارهای بازجویان و همچنین ممانعت از تماس تلفنی با دختر ۱۲ ساله خود دست به اعتصاب غذا زده بود.

خانم منصوری روز دهم شهریورماه ماه، به زندان قرچک ورامین منتقل و  در تاریخ ۱۳ شهریور با وعده مسئولان قضایی مبنی بر تماس تلفنی با خانواده و دخترش، رسیدگی به وضعیت پرونده  و همچنین انتقال  ایشان به بند زنان زندان اوین به اعتصاب غذای خود پایان داد.

روز سه شنبه  ۲۱ آبان ماه، جلسه رسیدگی به اتهامات ایشان در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری، برگزار و روز چهارشنبه ۲۲ آبان با تأمین وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی از زندان اوین آزاد شد.

گزارش شده است، در زمان بازداشت  خانم منصوری، پرونده‌ای جدید بر اساس گزارش بازجویان بند دو الف سپاه مبنی بر اتهامات «توهین به رهبری و نظام جمهوری اسلامی» در زمان بازجویی ایشان در شعبه دوم دادسرای امنیت اوین مفتوح شده است که این پرونده در حال رسیدگی است.

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید