انتقال پرونده فریبا عادل‌خواه و رولاند گابریل مارشال به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب

fariba_adelkhah/el

پرونده فریبا عادل‌خواه، شهروند ایرانی-فرانسوی و رولاند گابریل مارشال، شهروند فرانسوی جهت رسیدگی به شعبه ۱۵دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی فرستاده شد.

روز جمعه ۱۸ بهمن ۱۳۹۸، سعید دهقان، وکیل فریبا عادل خواه و رولاند گابریل مارشال، از انتقال پرونده به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی خبر داد.

سعید دهقان، روز سه شنبه ۱۷ دی ماه سال جاری، از صدور قرار منع تعقیب برای خانم عادل خواه از بابت اتهامات «جاسوسی و تشویش اذهان عمومی» خبر داده بود.

سعید دهقان، وکیل فریبا عادل خواه و رولاند گابریل مارشال همچنین روز جمعه۱۸ بهمن ۱۳۹۸ گفت : «با توجه به منع تعقیب خانم عادل‌خواه از دو اتهام جاسوسی و تشویش اذهان عمومی، دادگاه به اتهام‌های فعالیت تبلیغی علیه نظام و اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور رسیدگی خواهد کرد.».

اتهام مطرح شده برای رولاند گابریل مارشال، شهروند فرانسوی بازداشت شده در ایران،”اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی” است.

فریبا عادل‌خواه، پژوهشگر موسسه مطالعات سیاسی پاریس (سیانس پو)، مدتی پس از بازگشت به ایران، در روز ۱۷ خردادماه ۱۳۹۸، توسط نیروهای اطلاعات سپاه پاسداران در منزل شخصی خود در تهران بازداشت شده است. او به همراه دوست فرانسوی‌ خود، رولاند گابریل مارشال به ایران سفر کرده‌بود.

فریبا عادلخواه، جامعه شناس و پژوهشگر ساکن پاریس،‌ علاوه بر حضور در مجامع علمی کشورهای مختلف جهان، در دانشگاه‌های ایران نیز با موضوعاتی چون اقتصاد و سیاست سخنرانی‌هایی را انجام می‌داده و به طور مرتب در حال تردد به ایران بوده است.

فریبا عادل‌خواه، یکی از پژوهشگران بنیاد ملی علوم سیاسی پاریس است که یک مرکز دولتی محسوب شده و اختصارا با نام «علوم سیاسی» شناخته می‌شود. این بنیاد با «تعلیم و تربیت»، «تحقیق علوم» با ۱۲ لابراتوار تحقیقاتی، «آرشیو آمورزشی» و یک «کتابخانه‌ی غنی»، ۶۰ محقق دارد که نیمی از این محققان، وابسته به مرکز دولتی CNRS هستند و نیمی دیگر آن در استخدام علوم سیاسی ‌پاریس قرار دارند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید