انتقال ناصر خلوصی، بابک حسینی مقدم و داود و ایوب شیری به زندان مرکزی تبریز

faalan-tork

پنجشنبه ۱۷ بهمن ‌ماه ۹۸ ناصر خلوصی، بابک حسینی مقدم و داود و ایوب شیری، فعالان ترک (آذربایجانی) از بازداشتگاه اداره اطلاعات تبریز به زندان مرکزی این شهر منتقل شدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ پنجشنبه ۱۷ بهمن ‌ماه ۹۸ ناصر خلوصی، بابک حسینی مقدم و داود و ایوب شیری، فعالان ترک (آذربایجانی) و شهروندان تبریزی از بازداشتگاه اداره اطلاعات تبریزبه بند ۷ زندان زندان مرکزی تبریز منتقل شدند.

روز یک‌شنبه ۲۶ آبان‌ماه،بابک حسینی مقدم،داوود شیری و ایوب شیریدر تبریز بازداشت شدند.

ماموران امنیتی هنگام بازداشت این افراد تعدادی از لوازم شخصی آن‌ها را نیز ضبط کرده‌اند. در پیگیری‌هایی که نزدیکان بازداشت‌شدگان ساکن تبریز کرده‌اند به آن‌ها گفته شده آن‌ها “به جرم اغتشاش” بازداشت شده‌اند.

روز شنبه ۲۳ آذرماه ۹۸،  نیز ناصر خلوصی، فعال ترک (آذربایجانی) اهل تبریز در حین رانندگی از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شده بود.

این شهروند اهل تبریز پیش‌تر در تیرماه ۹۶ از سوی شعبه دوم دادسرای ارومیه از بابت اتهام «تبلیغ علیه نظام و بر هم زدن امنیت ملی» به ۶ سال حبس تعزیری محکوم شد. آقای خلوصی آبان‌ماه ٩۶، جهت اجرای این حکم، در منزل مسکونی پدرش در تبریز بازداشت و به زندان منتقل و پس از حدود ۴ ماه زندان، روز پنجشنبه ٢۶ بهمن ماه٩۶، از زندان مرکزی تبریز آزاد شد.

.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید