پشتیبانی گروهی از معلمان سقز و زیویه از اعضای انجمن صنفی فرهنگیان خراسان شمالی

جمعی از معلمان شهرستان سقز و زیویه، در ۱۷ بهمن‌ماه ۱۳۹۸، در حمایت از اعضای انجمن صنفی فرهنگیان خراسان شمالی که به تازگی محکوم به زندان، شلاق و جریمه نقدی شدند، با در دست داشتن تراکت دست به تجمع زدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، ۷ تن از اعضای انجمن صنفی فرهنگیان خراسان شمالی در ۹ بهمن‌ماه ۱۳۹۸، در دادگاه انقلاب بجنورد در مجموع محکوم به تحمل ۴۱ سال حبس تعزیری، ۱۴۸ ضربه شلاق و ۳ میلیون تومان جریمه نقدی شدند. این احکام به تفکیک در پی آمده است:

  1. محمدرضا رمضان‌زاده ۱۵ سال حبس تعزیری، ۷۴ ضربه شلاق، سه میلیون تومان جریمه نقدی.
  2. حسین رمضان‌پور ۷ سال حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق.
  3. حمیدرضا رجایی مجکوم به ۴ سال حبس تعزیری.
  4. علی فروتن ۳ سال و ۸ ماه حبس تعزیری.
  5. مصطفی رباطی ۳ سال و ۸ ماه حبس تعزیری.
  6. سعید حق‌پرست ۳ سال و ۸ ماه حبس تعزیری.
  7. حسن جوهری ۳ سال و ۸ ماه حبس تعزیری.

گفتنی ‌است “پس از تحصن سراسری معلمان در آبان‌ماه ۱۳۹۸، دست‌کم ۳۰ تن از معلمان به نهادهای امنیتی احضار شدند، بیش از ۵۰ معلم، پیام تهدیدآمیز دریافت نموده‌ و، دست‌کم ۱۲ معلم، بازداشت شدند.”

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران، طی بیانیه‌ای خواستار برگزاری تحصن معلمان در روزهای ۲۲ و ۲۳ آبان‌ماه شده بود.

رفع تبعیض علیه فرهنگیان شاغل و بازنشسته، آموزش رایگان، پایان روند پرونده‌سازی و سرکوب معلمان و آزادی معلمان زندانی، توقف طرح معلم تمام وقت از جمله خواسته‌های معترضان اعلام شده است.

پیش‌تر نیز دیگر اعضای انجمن صنفی فرهنگیان خراسان شمالی از جمله محمود بهشتی لنگرودی، علی اکبر باغانی و اسماعیل عبدی محکوم به احکامی چون حبس و شلاق شده بودند.

 

مطالب مرتبط:

آزادی دو فعال صنفی معلمان خراسان شمالی با قید وثیقه

سونامی سرکوب و بازداشت فعالان صنفی و معلمان/ اطلاعیه شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید