۴ تن از اعضای بازداشتی موسسه فرهنگی میثاق انتصار فجر با وثیقه آزاد شدند

۴ تن از اعضای بازداشتی موسسه فرهنگی میثاق انتصار فجر که در جریان کمک‌رسانی به سیل‌زدگان خوزستان در فروردین ماه سال جاری، توسط قرارگاه ابولفضل العباس تابع اطلاعات سپاه بازداشت شده بودند، با قرار وثیقه به‌طور موقت از زندان مرکزی اهواز (شیبان) آزاد شدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز دوشنبه ۱۴ بهمن‌ماه ۱۳۹۸، چهار تن از اعضای موسسه فرهنگی میثاق انتصار فجر به نام‌های عیسی (عارف) سواری، شهاب صیاحی، حسن ساعدی، حسن طرفی که در جریان امدادرسانی به سیل‌زدگان در ۲۸ فروردین‌ماه سال جاری، توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بودند، با تامین وثیقه به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از زندان مرکزی اهواز (شیبان) آزاد شدند.

بر اساس این گزارش عیسی (عارف) سواری، ساکن کوی آهن افشار اهواز با قرار وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی، شهاب صیاحی، ساکن کوی مشعلی اهواز با تودیع وثیقه ۸۰۰ میلیون تومانی، حسن ساعدی با قرار وثیقه ۶۰۰ میلیون تومانی و حسن طرفی، ساکن کوی آهن افشار شهر اهواز با تامین وثیقه ۸۰۰ میلیون تومانی از زندان مرکزی اهواز (شیبان) آزاد شدند.

روز چهارشنبه ۲۸ فروردین‌ماه ۱۳۹۸، این چهار تن از اعضای مؤسسه میثاق فجر انتصار، توسط قرارگاه ابوالفضل العباس تابع اطلاعات سپاه در ستاد مردمی که برای امدادرسانی به سیل‌زدگان برپاشده بود بازداشت و جهت بازجویی به بازداشتگاه اطلاعات سپاه اهواز منتقل شدند. گزارش شده این افراد جهت اخذ اعترافات اجباری «تحت شکنجه‌های جسمی و روحی» قرار داشته‌اند.

حکیم سواعدی (غابشی)، مدیر مؤسسه میثاق فجر انتصار اهواز نیز که در روز دوشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸، در محل کارش توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بود در روز شنبه ۵ مرداد ۱۳۹۸، به صورت موقت، تا پایان مراحل دادرسی با سپردن وثیقه ۳۰۰ میلیون تومانی از زندان شیبان اهواز آزاد شد.

در جریان وقوع سیل در استان خوزستان دست کم ۷۰ تن از شهروندان در این استان، در مناطق شعیبیه شوشتر، حمیدیه، ملاشیه و مناطق مختلف شهر اهواز با اتهاماتی نظیر: “مشارکت در برگزاری اعتراضات خیابانی”، “دریافت کمک‌های نقدی از خارج کشور برای کمک به سیل‌زدگان”و “نشر شایعات مربوط به سیل در فضای مجازی” از سوی نیروهای امنیتی بازداشت ‌شده‌ بودند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید