یاسمن آریانی، منیره عربشاهی و مژگان کشاورز در دادگاه تجدیدنظر مجموعا به ۳۱ سال زندان محکوم شدند

zanan_zendan

یاسمن آریانی، منیره عربشاهی و مژگان کشاورز، فعالان مدنی و از مخالفین حجاب اجباری در شعبه ۵۴ دادگاه تجدیدنظر استان تهران، مجموعا به ۳۱ سال زندان محکوم شدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ یاسمن آریانی، منیره عربشاهی و مژگان کشاورز، فعالان مدنی و از مخالفین حجاب اجباری در شعبه ۵۴ دادگاه تجدیدنظر استان تهران، مجموعا به ۳۱ سال زندان محکوم شدند.بر اساس این حکم، یاسمن ‌آریانی، به ۹ سال و ۷ ماه حبس، منیره عربشاهی به ۹ سال و ۷ ماه حبس و مژگان کشاورز به ۱۲ سال و ۷ ماه حبس تعزیری محکوم شده اند.

طی این حکم که امیر رئیسیان وکیل مدافع این سه فعال مدنی در صفحه توئیتر خود منتشر کرده، یاسمن آریانی، منیره عربشاهی و مژگان کشاورز با اتهام «اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی»به ۳ سال و شش ماه حبس تعزیری، با اتهام «تبلیغ علیه نظام» به ۷ ماه حبس تعزیری و با اتهام «تشویق و فراهم نمودن موجبات فساد و فحشا» به ۵ سال و شش ماه حبس تعزیری محکوم شدند و از سوی دیگر مژگان کشاورز علاوه بر اتهامات ذکر شده با اتهام «توهین به مقدسات» به ۳ سال حبس تعزیری محکوم شده است.

قابل ذکر است اجازه ورود وکلای مدافع در هیچ یک از مراحل بازپرسی، دادگاه بدوی و دادگاه تجدیدنظر داده نشد و دادگاه نیز از دریافت لایحه دفاعیه وکلای مدافع متهمان خودداری کرد.

این زنان معترض به حجاب اجباری زندانی در زندان قرچک ورامین درشعبه ۲۸ دادگاه انقلاب اسلامی به ریاست قاضی مقیسه مجموعا به ۵۵ سال و شش ماه زندان محکوم شده بودند.

یاسمن آریانی، منیره عربشاهی و مژگان کشاورز هرکدام بابت اتهام «اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی»، «تبلیغ علیه نظام» و «تشویق و فراهم نمودن موجبات فساد و فحشا» به ۱۶ سال زندان محکوم شده بود و از سوی دیگر مژگان کشاورز بابت اتهام «توهین به مقدسات» نیز به هفت سال و شش ماه زندان محکوم شده بود.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل