سه زندانى سیاسى محبوس در زندان مسجد سلیمان، تبعید شدند

حسن بیت عبدالله، احمد کعب و ماجد کعبی ، زندانیان سیاسی عرب محبوس در زندان مسجد سلیمان طی روزهای گذشته به زندان های دیگری تبعید شده اند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ طی روزهای گذشته سه زندانی عرب اهل سنت، محبوس در زندان مسجد سلیمان به زندان های اردبیل و یزد تبعید شدند. حسن بیت عبدالله و احمد کعب به زندان اردبیل و ماجد کعبی به یزد تبعید شده اند.

در مهرماه سال ۹۴ افرادی با هویت نامعلوم در صفی‌آباد دزفول سوار بر یک‌دستگاه خودروی پژو به محل تکیه‌ی هیات عزاداری قمر بنی‌هاشم این شهر حمله کردند؛ طی این حملات دو تن کشته شدند؛ پس از این واقعه نیروهای امنیتی حسن بیت عبدالله و احمد کعب را به همراه ۱۳ تن دیگر از شهروندان اهل سنت عرب در روستاهای اطراف شوش بازداشت کردند.

حسن بیت عبدالله ٣٢ ساله از اهالى شهر شوش روستاى کعب بیت خلف مسلم در دادگاه انقلاب از بابت اتهامات «اقدام علیه امنیت کشور» و «محاربه با خدا» به ٢۵ سال حبس در زندان مسجد سلیمان محکوم شده است.

احمد کعب، ۳۰ ساله، شاعر، از اهالی شاوور نیز طی رسیدگی به پرونده ذکر شده به ۲۵ سال حبس در زندان مسجدسلیمان محکوم شد.

قابل ذکر است در تاریخ  ۱۴دى ماه ١٣٩٧ ، حسن بیت عبدالله پس از اعتراض به برخورد های غیرقانوی مسئولان زندان نسبت به زندانیان، از سوی ماموران این زندان شکنجه و در محوطه زندان به میله بسته شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید