اعتراضات آبان؛ محسن غیاثی توسط دادگاه انقلاب به احکام زندان و جریمه نقدی محکوم شد

محسن غیاثی، شهروند اهل روستای دینار آباد از توابع شهریار که پیش‌تر در تجمعات اعتراضی آبان‌ماه سال جاری بازداشت شده بود، پس از اتمام مراحل بازجویی و تفهیم اتهام، از سوی دادگاه انقلاب تهران به ۱۸ ماه حبس تعزیری و پرداخت ۱ میلیارد تومان جریمه نقدی محکوم شد.

روز شنبه ۱۹ بهمن‌ماه ۱۳۹۸، محسن غیاثی، شهروند ساکن شهریار کرج، از سوی دادگاه انقلاب تهران به اتهام تخریب اموال عمومی، به ۱۸ ماه زندان و پرداخت ۱ میلیارد تومان جریمه نقدی محکوم شد. این حکم در زندان  تهران بزرگ در حالی به وی ابلاغ شد که او قادر به تامین مبلغ وثیقه مذکور نیست.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی، “این شهروند در روز ۳۰ آبان‌ماه ۱۳۹۸، در پی هجوم نیروهای امنیتی به منزل وی، به اتهام شرکت در تجمعات اعتراضی آبان ۹۸، با وجود جراحت در طی تیراندازی ماموران به سمت او و اصابت گلوله به پایش موفق به فرار شد. در روز ۱۲ آذر‌ماه ۱۳۹۸، در پی ردیابی تلفن همراه او، با ضرب و شتم فراوان بازداشت شد.”

در اعتراضات به افزایش سه برابری نرخ بنزین که در بیشتر شهرهای کشور از روز جمعه ۲۴ آبان‌ماه سال جاری آغاز شد و در روزهای پس از آن شدت گرفت، به گزارش خبرگزاری رویترز، نیروهای امنیتی با شلیک مستقیم به جمعیت معترض در دست‌کم ۳۵ شهر از استان‌های کشور باعث کشته‌شدن ۱۵۰۰ تن از شهروندان معترض شدند. علاوه بر این تعداد بسیار بیشتری از این معترضان مصدوم و دستگیر شدند.

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید