اسکندر لطفی، فعال صنفی معلمان مریوان به زندان محکوم شد

صالح نیکبخت، وکیل مدافع اسکندر لطفی از محکومیت دو سال زندان این فعال صنفی معلمان مریوان و عضو شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان کشور خبر داد.

بر اساس  گفتگوی منتشرشده توسط صالح نیک‌بخت در رابطه با پرونده آقای لطفی در خبرگزاری ایلنا، این فعال صنفی معلمان در تاریخ ۱۷ بهمن ماه ۱۳۹۸،  بر اساس حکم صادره از سوی شعبه ۱۰۴ دادگاه کیفری ۲ سنندج بابت «اتهام نشر اکاذیب» به دو سال زندان محکوم‌شده است.

آقای نیکبخت در این رابطه گفت: «نه موارد اتهامی، شاکی خصوصی دارد و نه به ایرادات پرونده توجه شده و دفاع آخر نیز اخذ نشده، در مهلت قانونی نسبت به تجدیدنظرخواهی اقدام می‌کنیم و ازآنجاکه فعالیت‌های موکلم همگی در راستای دفاع از حقوق معلمان و بهبود وضعیت آموزشی کشور بوده، امیدوارم دادگاه تجدیدنظر استان کردستان، حکم برائت وی را صادر نماید.»

به گفته این وکیل دادگستری برای آقای لطفی به دلیل  شرکت در تحصن معلمان شهرستان‌های استان کردستان دو پروند تشکیل‌شده بود، پرونده اول به اتهام تبلیغ علیه نظام به دادگاه انقلاب و پرونده دوم به اتهام نشر اکاذیب به دادگاه عمومی ارجاع شد. دادگاه انقلاب سنندج بعد از بررسی پرونده و استماع دفاعیات وکیل، لطفی را از اتهام تبلیغ علیه نظام تبرئه کرد.

روز چهارشنبه ۲۲ خردادماه ۱۳۹۸، به این عضو انجمن صنفی معلمان مریوان در استان کردستان و بازرس شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان، اتهامات، “اجتماع و تبانی علیه نظام”، “تبلیغ علیه نظام”و “تشویش اذهان عمومی و نشر اکاذیب”، بر اساس شکایت اطلاعات سپاه، توسط موسی شاه گلدی بازپرس شعبه دوم دادسرای انقلاب سنندج تفهیم شد که آقای لطفی با تامین قرار کفالت به‌صورت موقت آزاد شد.

بیشتر بخوانید:

دادگاه اول اسکندر لطفی فعال صنفی معلمان در سنندج برگزار شد

اسکندر لطفی معلم و فعال صنفی فرهنگیان به دادگاه احضار شد

اسکندر لطفی فعال صنفی فرهنگیان پس از تفهیم اتهام با قرار کفالت آزاد شد

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید